معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: واکسیناسیون نشخوار کنندگان در مقابل بیماری طاعون با یک برنامه مدون سه ساله انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 06 November 2021

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ٢ میلیون و هشتصد هزار رأس دام در استان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شدند، این بیماری خاص نشخوار کنندگان کوچک مانند بره و بزغاله بوده و یک بیماری ویروسی است که معمولا می‌تواند تلفات سنگینی از جمعیت مذکور بگیرد.

وی افزود: ریشه کنی این بیماری، یک برنامه ملی سه ساله است و از طریق دامپزشکی تدارک دیده شده که بر اساس آن ٨٠ الی ٨۵ درصد جمعیت دامی باید بر علیه این بیماری واکسینه شوند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نشخوار کنندگان کوچک جمعیت گوسفند و بز را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال اولین سال اجرای این برنامه بود، اگر چه این بیماری از دهه هفتاد وارد کشور شد، اما ریشه کنی آن با نظم و به صورت مدون انجام نشده بود.

یارویسی تاکید کرد: این بیماری حیوانات اهلی و نشخوار کنندگان وحشی را درگیر می‌کند و منجر به تلفات سنگینی از این گروه نیز می‌شود.

به گفته یارویسی حساسیت بیشتر بر روی جمعیت بز و بزغاله بوده و قرار است هر سال تمامی استان‌ها واکسیناسیون دام‌های خود را در مقابل این بیماری از فروردین ماه به مدت سه ماه انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار