امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: طرح ۵۰هزار هکتاری آبیاری تحت فشار، کشاورزی استان را متحول می کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 26 September 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: طرح ۵۰هزار هکتاری آبیاری تحت فشار، کشاورزی استان را متحول می کند.
به گزارش تابناک ایلام ،حجت الاسلام محمد نقی لطفی در جریان بازدید از طرح های کشاورزی شهرستان دهلران از دستور رهبر معظم انقلاب برای برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق ارزی کشور برای احیای بخش کشاورزی خبر داد.

وی گفت: طرح ۵۰ هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در استان از دستورات رهبری است که به جد دنبال می شود.

وی از اجرای موفق طرح های دستور رهبری در کشور خبر داد و افزود: این طرح نیز با تلاش و پیگیری وزیر کشاورزی و متولیان بطور قطع با جدیت دنبال و اجرایی می شود.

امام جمعه ایلام بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی برابر برنامه زمان بندی تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود این پروژه در زمان معین شده بهره برداری و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

لطفی با اشاره به استعدادهای کشاورزی استان و به ویژه شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: با بهره برداری از این طرح با توجه به کمبود منابع آب شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان ایلام خواهیم بود.

مدیر طرح اجرای آبیاری تحت فشار در ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام از محل آب سد کرخه، از تخصیص هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بخش کشاورزی این استان خبر داد.

حشمت عزیزان در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام از این طرح اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته و عملیات اجرایی در دست انجام است.

وی از دستور رهبری در خصوص احیای ۵۰ هزار هکتار اراضی ایلام خبر داد و افزود: در این طرح عملیات زهکشی، لوله کشی و تسطیح که از نیازهای یک مزرعه زراعی برای احیا است، اجرا می شود.

عزیزان با اشاره به اجرای این طرح در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی عین خوش فکه تاکید کرد: در این طرح یک هزار نفر مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها از نیروهای بومی منطقه هستند.

وی با اشاره به عملیات اجرایی ۲۰ هزار هکتار دشت عباس که به صورت ثقلی و با پیشرفت ۳۰ درصد در حال اجراست، یادآور شد: با اجرای این طرح ۸۰۰ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان اضافه می شود و این یعنی تحولی عظیم در حوزه کشاورزی که منشا پیامدهای مثبت در این حوزه است.

عزیزان با اشاره به نقدینگی اجرای این طرح و روند مطلوب اجرای آن گفت: بیش از پنج هزار هکتار از این طرح تاکنون اجرایی شده و تا پایان سال جاری تعهد اجرای ۱۵ هزار هکتار نیز در برنامه است.

مدیر طرح ۵۰ هزار هکتاری کرخه ایلام، تامین برق چهار مگاواتی، پاکسازی قسمتی از اراضی عین خوش و چم هندی، تخصیص آب از کرخه برای اجرای فاز دوم دشت فکه، تامین آب کشت گندم در مناطق عین خوش، مطالعات تلفیق آب های زیر زمینی و سطحی و استفاده از چاه های موجود و شروع عملیات اجرایی پروژه های شمال استان و فکه را از مهمترین درخواست ها اعلام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار