گزارش
داستان تکراری تعطیلی جایگاه سوخت مورموری به‌جایی رسیده است که مرغ فروشی‌های این شهر به جایگاه سیار فروش بنزین تبدیل‌شده‌اند و هر لیتر بنزین را با دو برابر نرخ دولتی می‌فروشند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 26 September 2015
داستان تکراری تعطیلی جایگاه سوخت مورموری به‌جایی رسیده است که مرغ فروشی‌های این شهر به جایگاه سیار فروش بنزین تبدیل‌شده‌اند و هر لیتر بنزین را با دو برابر نرخ دولتی می‌فروشند.

به گزارش تابناک ایلام ،تعطیلی جایگاه سوخت مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام، برای مردم این بخش و رانندگان بین شهری آبدانان به اندیمشک و دهلران به داستانی تکراری و غیر قابل حل تبدیل شده است.

با وجود اهمیت بالای وجود جایگاه سوخت در مورموری، برخی مردم این منطقه بر این باورند که بودن یا نبودن جایگاه سوخت در مورموری به دلیل تعطیلی های پی‌در‌پی آن بی اهمیت شده و مردم نیز می‌دانند که این جایگاه در اکثر اوقات تعطیل است و باید نیاز خود را از جای دیگری تامین کنند.

گفته می شود که تنها جایگاه عرضه بنزین و فرآورده‌های نفتی در بخش کلات مورموری به علت مشکلات مالی به تعطیلی کشیده شده است.

جایگاه سوخت مورموری در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز آبدانان، ۹۵ کیلومتری اندیمشک، ۵۰ کیلومتری دشت عباس و در فاصله ۶۰ کیلومتری از دهلران قرار دارد و نقطه ای استراتژی برای رانندگان بین شهری آبدانان، دهلران و اندیمشک و مردم بخش کلات مورموری به حساب می‌آید اما این جایگاه مهم، این روزها حال خوشی ندارد و مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.


جایگاه سوخت مورموری، یکی بود یکی نبود

 اسد کاید‌خورده یکی از رانندگان خطوط بین شهری آبدانان به دهلران است که در این باره می‌گوید: جایگاه سوخت منطقه گرمسیری مورموری همانند داستان‌های دوران کودکی ماست که می‌گفتند «یکی بود یکی نبود» و حال جایگاه سوخت مورموری یک روز بنزین دارد و چند روز پیاپی تعطیل می‌شود و رانندگان نیز مجبورند سوخت خود را در شهرستان آبدانان یا دهلران تهیه کنند و اگر بین راه سوخت آن‌ها تمام شود هیچ کسی جوابگو نخواهد بود.

وی افزود: رانندگان خط بین شهری آبدانان به مورموری بارها رانندگانی را دیده‌اند که از آبدانان به دهلران یا برعکس این مسیر را طی می‌کنند به خیال اینکه در جایگاه مورموری سوخت خودروی خود را تأمین کنند اما غافل از اینکه جایگاه سوخت مورموری اکثر اوقات تعطیل است و این رانندگان نیز مجبورند سوخت خودروی خود را با چند برابر قیمت از محل‌های نامناسب فروش بنزین تهیه کنند.

مرغ فروشی‌ها محل عرضه بنزین در مورموری

ابراهیم صداقت جوان اهل مورموری در مورد جایگاه سوخت و فرآورده‌های نفتی این شهر گفت:‌ اکثر اوقاتی که برای سوخت موتورم به جایگاه سوخت مورموری مراجعه می‌کنم تعطیل است و مجبورم هر لیتر بنزین را با دو برابر قیمت نرخ دولتی از مرغ فروشی‌ها تهیه کنم.


وی افزود: عرضه بنزین در مرغ فروشی‌های شهر مورموری ضمن اینکه کاری غیر قانونی است، خطرات زیادی برای فروشندگان و خریداران دارد که نیاز است مسئولان امر برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند

طول ماه فقط دو روز سوخت وجود دارد

بخشدار کلات مورموری دراینباره گفت: پس از زلزله ۶.۲ ریشتری سال گذشته منطقه گرمسیری مورموری آبدانان و نیاز مبرم مردم برای تأمین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه شخصی و عمومی، مجبورند برای تأمین سوخت وسایط نقلیه به شهرستان‌های آبدانان، دهلران و یا اندیمشک مراجعه کنند که این امر ضمن نارضایتی مردم از نحوه کار جایگاه سوخت این بخش، امکان دارد جان شهروندان و مسافران را نیز به خطر بیاندازد.


حجت هادیزاده افزود: مالک این جایگاه توزیع بنزین به علت مسأله مالی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، قادر به تأمین بنزین مورد نیاز روزانه مردم بخش مورموری نیست و در طول یک‌ماه فقط دو روز بنزین در جایگاه وجود دارد و مابقی روزهای هفته هیچ‌گونه بنزین، نفت سفید و گازوییل در مورموری وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کلات مورموری در زمینه‌های کشاورزی و دامی، اظهار کرد: بخش کلات مورموری با بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی و تولید سالانه بیش از ۱۳ هزار تن محصولات دامی و کشاورزی و همچنین مرکزیت این بخش بین راه‌های دسترسی آبدانان به دهلران و آبدانان به اندیمشک، ایجاد واحد سیار سوخت و فرآورده‌های نفتی و یا تعیین تکلیف جایگاه موجود نیازمند توجه مسئولان شرکت فرآورده‌های نفتی استان است.


جعفر ملک زاده، مالک جایگاه سوخت مورموری درباره مشکلات جایگاه سوخت گفت: جایگاه سوخت منطقه کلات مورموری دو تانکر سوخت ۱۹ هزار و ۱۴ هزار لیتری دارد اما به دلیل اینکه در روز بیش از دو هزار لیتر فروش نداریم نمی‌توانیم از تمام ظرفیت این جایگاه استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش دما در منطقه گرمسیری مورموری که در تابستان به بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، احتمال تبخیر بنزین نیز وجود دارد.

جایگاه سیار در مورموری احداث می شود

مجید عسگری فرماندار آبدانان نیز در این باره گفت: با توجه به ضرورت وجود جایگاه سوخت در مورموری و امکان استفاده وسایط نقلیه از این جایگاه، به دنبال این هستیم که با استقرار جایگاه سیار سریع النصب در کوتاه مدت مشکل مردم را حل کنیم و در بلند مدت نیز با تعیین تکلیف جایگاه سوخت، این مشکل به بهترین نحو ممکن رفع شود.

مدیر شرکت نفت ناحیه دره شهر نیز با اشاره به مشکلات مالک جایگاه سوخت مورموری آبدانان، گفت: به دلیل بدهکاری مالک به شرکت نفت، اتمام مهلت پرداخت بدهی و عدم توانایی مالک در اداره این جایگاه، بهترین راهکار برای رفع مشکل این است که جایگاه سوخت مورموری به افرادی با ضمانت های معتبر واگذار شده تا هم مشکل مردم رفع و هم بدهی مالک پرداخت شود.

به هر روی امید می رود با واگذاری جایگاه سوخت یا حل مشکل مالی مالک، ضمن رقابتی کردن عرضه سوخت در این مناطق و ایجاد جایگاه سیار سوخت در بخش مورموری، مشکل مردم و رانندگان وسایط نقلیه شخصی و عمومی این بخش به بهترین نحو ممکن مدیریت شود.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار