مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با تخریب ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بیش از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 27 October 2021

حسن دالوند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با هدف مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حکم تخریب ۱۵۰ مورد ساخت و سازغیرمجاز در روستای حسین‌آباد قاجار از توابع بخش شریف‌آباد توسط دستگاه قضا صادر شد که در نخستین مرحله اجرای این حکم، ۵۰ موردساخت و ساز تخریب و بیش از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی مرغوب آزاد شد.

وی تصریح کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ویلاسازی، احداث چهار دیواری و باغچه بود که در راستای عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی حفظ کاربری به طور کامل تخریب شد و اراضی کشاورزی به حالت اولیه بازگشت.

دالوند اضافه کرد: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور عوامل اجرایی جهادکشاورزی، شهرداری و بخشداری شریف‌آباد، رییس دادگاه و رییس پیشگیری فرمانده انتظامی بخش و نیروهای امنیتی و انتظامی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت گفت: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع است و افراد باید قبل از هر اقدام به تغییر کاربری، نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳ هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار