مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در یک صد و ۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 26 October 2021

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

میثم کلهری با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه) با رویکرد اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت خود را با مجموعه‌های بنیاد برکت و احسان آغاز کرده و در حوزه بنیاد برکت طرح‌های عمرانی، زیربنایی و اشتغال‌زایی بنگاه محور و اجتماع محور رادر رأس امور خود قرار داده است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌هایی را در مساجد و مدارس با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و در مدارس با سازمان نوسازی مدارس با تامین بودجه در مناطق محروم و حاشیه‌ای استان کرمانشاه و حوزه آبرسانی و ایجاد راه‌های ارتباطی انجام داده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت با استفاده از طرح‌های اقتصادی اجتماع محور و صندوق‌های اجتماعی در روستاهای مناطق هدف و محروم این استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۱۵ طرح با اشتغال پنج هزار و ۴۴۵ نفر در استان کرمانشاه تاکنون محقق شده که این آمار بر اساس اطلاعات و مشخصات افرادی که مشغول به کار شده و بر اساس مکان‌یابی محل کار آن‌ها به دست آمده است.

کلهری با اشاره به تفاهم نامه میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دولت در حوزه اشتغالزایی گفت: در راستای اجرای تبصره ۱۸ هر یک از دستگاه‌های اجرایی دولتی در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری کند، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پنج برابر مبلغ سرمایه‌گذاری دولت را به اشتغال اختصاص می‌دهد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به شکل‌گیری بنیاد احسان گفت: این بنیاد در پنج ساله عمر خود در مباحث معیشتی، مناطق محروم و حاشیه شهرها را مدنظر قرار داده و از ابتدای کرونا تاکنون بیش از یک صد و ۵۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی و لوازم مورد نیاز را به مردم و مراکز درمانی تحویل داده است.

وی افزود: درحوزه محرومیت‌زدایی قرارگاه عدالت آموزشی ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دایر شده تا با شناسایی گروه‌های جهادی و متخصص در حوزه آموزش افراد نیازمند را شناسایی کرده تا آموزش‌های بهتری از طریق اساتید گروه‌های جهادی با استقرار درمناطق حاشیه‌ای و محروم با شناسایی پتانسیل‌های دانش‌آموزان ارائه دهند.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج توسط بنیاد ۱۵ خرداد حمایت شده و در شهرهای بالای یک صد هزار نفر مراکز جامع درمان ناباروری ایجاد تا از مراجعه به شهرهای بزرگ‌تر جلوگیری شود.

به گفته کلهری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه در احداث ۷۱۲ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت داشته که پروژه عمرانی دولت آباد پیگیری و در حال خاکبرداری است.

وی با اشاره به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه افزود: برای حمایت از کشاورزان دیم‌کار برای کشت محصولاتی همچون گندم، علوفه، دانه‌های روغنی و حبوبات در پنج سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که در سال گذشته یک صد و ۷۳ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه در پوشش این طرح قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد حق بیمه کشاورزی، بذر، سم، کود و ادوات کشاورزی به کشاورزان پرداخت می‌شود، با وجود خشکسالی سال گذشته بیش از یک صد و ۲۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان کرمانشاهی از طریق صندوق کشاورزی پرداخت شد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه افزود: در سال جاری یک صد و ۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته و کشاورزان می‌توانند برای بهره‌مندی از این طرح در سامانه deymzar.ir ثبت‌نام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار