معاون صنایع دستی استان کرمانشاه :
معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنر‌های سنتی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 13 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، حسین ویسی  بااشاره به فعالیت حدود ۲۵ هزار هنرمند و فعال صنایع دستی در استان، اظهار کرد: با وجود تعداد قابل توجه هنرمندان صنایع دستی استان که در ۶۵ رشته فعالیت دارند، اما تاکنون یک انجمن یا جامعه تخصصی که مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را پیگیری کند، نداشته ایم.

وی با بیان اینکه این مشکل نه تنها در کرمانشاه بلکه در سایر استان‌های کشور هم وجود داشت، افزود: در این راستا از حدود چند ماه پیش وزارتخانه از استان‌ها خواست تا برای تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی خود اقدام کنند.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: ما نیز طی یک فراخوان از فعالان صنایع دستی استان خواستیم تا در انتخابات هیات موسس این جامعه تخصصی شرکت کنند که با اعلام آمادگی ۱۹ نفر برگزار شد و از بین آن‌ها پنج نفر بعنوان عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل انتخاب شدند.

وی گفت: نصرت الله سپهر، سهیلا سرمستی، سحر قربی، مهوش حاجی علیانی و ارسلان پورشکری اعضای اصلی و سعید ذوالنوری و یدالله محمدی اعضای علی البدل هیات موسس جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی استان را تشکیل می‌دهند که این اعضا ظرف یک ماه آینده باید فرآیند‌ها و مقدمات برگزاری انتخابات رسمی با حضور همه فعالان صنایع دستی استان را فراهم کنند.

ویسی ادامه داد: کمک به توسعه صنایع دستی استان و ارتقاء جایگاه آن در سطح ملی و بین المللی، کمک به ارتقای سهم صنایع دستی در تولید ناخالص ملی کشور، کمک و مشارکت در ارتقاء صنایع دستی و همکاری جهت سهم گیری مناسبت و منطقی صنایع دستی در نظام اقتصادی و اشتغال و کارآفرینی از اهداف مهم ایجاد جامعه تخصصی صنایع دستی در کرمانشاه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار