مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید مجاز میگو در آب‌های این استان از هشتم مهرماه خبر داد و بر ممنوعیت استفاده از تورهای نامرئی(منوفیلامنت) برای هر نوع صید تاکید کرد و گفت: این تورهای نامرئی آسیب های زیادی به زیست دریایی می زنند و باعث تلف شدن جانداران کوچک و در حال رشد می شوند.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 24 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، شروع فصل صید میگو در مناطق مختلف ساحلی جنوب کشور متفاوت است و اگر چه صید میگو در سواحل استان بوشهر هفته گذشته به پایان رسید اما 8 مهرماه فصل صید مجاز میگو در سواحل هرمزگان و سواحل جزایر آن آغاز می شود تا یکی از با ارزش ترین مواد مغذی جهان در گستره ساحل بزرگ ترین استان ساحلی کشورمان از دریا برداشت شود.

در همین زمینه سید پرویز محبی مدیرکل شیلات هرمزگان نکات قابل توجهی بیان کرده است.

* آغاز فصل صید مجاز میگو در آب‌های این استان از هشتم مهرماه آغاز می شود.

* با تعامل خوبی که بین شیلات هرمزگان و جامعه صیادی برقرار شده، امید است هر چه زودتر و در آینده‌ای نزدیک شاهد برچیده شدن صید غیرمجاز باشیم چرا که صید و صیادی پایدار از اهداف عالی شیلات هرمزگان است.

* شیلات به ویژه صیادی نقش مهمی در اشتغال و معیشت مردم هرمزگان دارد

 * با توجه به چندمین مرحله گشت تحقیقاتی که به همت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همچنین کارشناسی‌های انجام شده و تبادل نظر با صیادان، در سال 94 فصل صید مجاز میگو از هشتم مهرماه آغاز می‌شود که بر اساس پایش‌های انجام شده در مدت صید زمان پایان صید اعلام خواهد شد.
 
* با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی(منوفیلامنت) به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.
 
* در فصل صید میگو تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگوگیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند، البته تعدادی از شناورهای کلاس قایق نیز به عنوان شناورهای جمع کننده صید در این فصل در کنار شناورهای لنج خواهیم دید.    
 
* هرمزگان با 1400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان‌های کشور داراست و این در حالیست که در استان، میگوی پرورشی به میزان قابل توجهی برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

* میگو یک ماده غذایی بسیار مفید و ارزشمند است که خواصی نظیر کاهنده فشار خون، ضد آلزایمر و ضد کم خونی دارد و طبق اعلام برخی از کارشناسان، مصرف سرانه میگو در ایران تقریباً 10 تا 20 گرم در سال است و بیشترین مصرف‌کنندگان هم تهرانی‌ها هستند. البته در سال‌های اخیر، مصرف فرآورده‌های دریایی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته اما هنوز هم از مقدار استاندارد توصیه شده کمتر است و هنوز هم در مقایسه با مصرف جهانی در سطوح حداقل قرار داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار