مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: خرید تضمینی دام عشایر از امروز یکشنبه یازده مهرماه ۱۴۰۰ در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 03 October 2021

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: خرید تضمینی دام زنده عشایر در استان کرمانشاه از امروز یکشنبه یازده مهرماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

وی افزود: اکیپ اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در ورودی کشتارگاه ماهیدشت مستقر شده و نسبت به خرید دام زنده عشایر با قیمت ۲۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم اقدام می‌کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه تصریح کرد: دامداران پیش از مراجعه به کشتارگاه ماهیدشت باید با مراجعه به تعاونی‌های عشایر مناطق نسبت به دریافت معرفی‌نامه اقدام و سپس دام‌های خود را تحویل دهند، به ازای تحویل هر یک کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو به دامدار داده می‌شود.

به گفته قاسمی دام‌‌های زنده باید پلاک‌کوبی شده و دارای بیمه بوده و از خرید دام‌های مریض یا آبستن به شدت خودداری و تنها بز و میش حذفی از عشایر تحویل گرفته می‌شود.

وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده، اداره کل پیشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در مرحله نخست ۲۰ هزار دام را خریداری می‌کند، خرید دام زنده عشایر این استان تا حداکثر ظرفیت کشتارگاه ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار