مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اعلام کرد: همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) امروز سه‌شنبه اول تیرماه ۱۴۰۰ طرح سراسری عضویت رایگان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 22 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«معصومه حسنی‌خونسار» افزود: علاقه‌مندان به عضویت خود در کتابخانه‌های عمومی می توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۵۰۰۰۲۹۲۹ و دریافت کد تخفیف جهت تکمیل عضویت به کتابخانه مورد نظر مراجعه نمایند.

وی در ادامه گفت: اکنون در استان کرمانشاه ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع فعال است.

حسنی خونسار با بیان اینکه یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است، اظهار داشت: تعداد اعضای این کتابخانه ها به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

وی همچنین تعداد کتب موجود در کتابخانه های عمومی استان را یک میلیون و ۱۸۴ هزار و۴۲۴ نسخه اعلام کرد.

برگزاری جشنواره رضوی در استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از دیگر برنامه های این اداره کل ذکر کرد و با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش فردی و خانوادگی برگزار از ۲۲ خرداد آغاز شده و تا اول آبان ادامه دارد، گفت: این جشنواره راهکار مناسبی برای ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

حسنی‌خونسار، جشنواره کتابخوانی رضوی را یکی از بهترین راه های مشارکت مردم در توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: درگیر کردن «عموم مردم» با کتابخوانی و معرفی و شناساندن کتابخانه های عمومی در سطح جامعه یکی از مزایای برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین(ع) به ویژه فرهنگ منور رضوی؛ گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، فعالیت می‌کند.

وی افزود: از ۱۰ دوره گذشته نهاد کتابخانه های عمومی کشور توفیق برگزاری پنج دوره را داشته و این ششمین دوره ای است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود، و استان کرمانشاه نیز میزبان کتابخوانان و مخاطبین کتاب و کتابخوانی است.

به گفته او، در دهمین دوره جشنواره با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص شیوع کرونا و حذف بخش مکتوب این جشنواره در فضای مجازی برگزار شد که نزدیک به ۲۸ هزار نفر در آن شرکت کردند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار