به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سیدمجید حبیبی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص تعداد سردفتران اسناد استان، اظهار داشت: حدود ۱۸۹ دفتر اسناد رسمی در استان داشتیم که با پذیرش سردفتران در سال ۹۷، تعداد آنها به بیش از ۲۰۰ دفتر رسیده است.
وی در خصوص اینکه این تعداد دفتر آیا پاسخگوی جمعیت استان است؟، گفت: طبق قانون هر 15 تا 20 هزار نفر یک سردفتر باید داشته باشد که الان بیشتر از آن حد است، اما با توجه به حجم معاملات و سیاستی که سازمان ثبت دارد اگر نیاز باشد سردفتر به مجموعه اضافه میشود.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه در توضیح نحوه نظارت بر دفاتر، گفت: علاوه بر نظارت ادارات ثبت اسناد و املاک که به صورت بازرسیهای دورهای و موردی دارند، کانون سردفتران با هماهنگی با ادارت ثبت نسبت به بازرسیهای دورهای و موردی اقدام میکند که سازمان دارایی و مالیاتی و همچنین سازمان بازرسی هم به صورت دورهای و مستمر در این راستا نظارتهایی دارند.
وی ادامه داد: حقالتحریر طبق قانون هر چهار سال یکبار با نظرات کارشناسی و با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی مردم تغییر میکنند و هماکنون نظارتهای دقیقی در پرداختی که در دفترخانه صورت میگیرد، انجام میشود؛ هر پرداختی به صورت پیامک برای طرفین ارسال میشود.