کارگروه ماده ١٨ برای تعیین تکلیف پرداخت هزینه ی سرویس رفت و آمد دانش آموزان تشکیل شده و نرخ گذاری های لازم در آن مصوب می شود و شهریه مدارس غیردولتی در فروردین ماه به طور کامل دریافت شده است.
کد خبر: ۸۳۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 14 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه کرونا ویروس با آمدنش تاثیر عمده ای بر زندگی و روابط انسانی گذارد، این پدیده نوظهور چند وقتی است مدارس، دانشگاه ها، مشاغل و مهمانی ها را به تعطیلی کشانده در این میان خانواده ها نگران فرزندان خردسال و نوجوانشان هستند، اینکه تکلیف آموزش و تربیت شان چه می شود. احتمال بروز برخی مشکلات جسمی یا روحی نیز در آنها افزایش یافته.

براساس این گزارش،از طرفی بسیاری از اقشار متوسط یا حتی کم درآمد به دلیل اهمیتی که برای حیطه آموزش فرزندانشان قائل اند آنها را در مدارس غیردولتی با هزینه های نسبتا گزاف ثبت نام و یا مبالغی بابت سرویس ایاب و ذهاب پرداخت کرده اند، که شیوع کرونا و تعطیلی مدارس همه را بلاتکلیف گذاشته. خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه به منظور رفع ابهام در این باره با رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش به گفتگو پرداخت.

روح الله اعظمی در این خصوص اظهار داشت: شهریه در بعضی مدارس و پیش دبستانی های غیر دولتی کامل و در برخی دیگر به صورت اقساط دریافت می شود، بعد از بحث شیوع ویروس کرونا آموزش ها به صورت آنلاین (روزانه) و در فضای مجازی از سر گرفته شد.

وی افزود: هزینه شهریه پیش دبستانی ها و مدارس غیر دولتی، به دلیل انتقال کامل آموزش تا پایان فروردین ماه دریافت شد و هنوز برای ماه های اردیبهشت و خرداد تصمیمی اتخاذ نشده است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: اگر چنانچه بابت فوق برنامه فروردین، اردیبهشت و مرداد ماه پولی گرفته شد آن را به عنوان تخفیف شهریه ی سال آتی در نظر می گیرند.

در ادامه فرهاد محمدی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره دریافت هزینه ی سرویس دانش آموزان عنوان کرد: هزینه سرویس مدارس در شهریور ماه و بر اساس بنزین ١ هزار تومانی نرخ گذاری شد و بعد از گرانی بنزین مقرر شد هزینه را افزایش دهیم یا دولت یارانه ای معادل ١٨٠ هزار تومان به صورت ماهانه به رانندگان سرویس اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در بعضی استان ها کرایه سرویس ها را افزایش دادند اما ما کرایه ها را افزایش ندادیم و بر اساس تصمیمی که فروردین ماه در کل کشور گرفته شد کارگروهی به نام کارگروه ماده ١٨ تشکیل و در آن تصمیم گیری شد تا در اسفند ماه استثنا نصف کرایه دریافت شود اما برای فروردین ماه کرایه دریافت نمی کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه نرخ گذاری که در شهریور ماه صورت گرفت بر اساس قیمت بنزین لیتری ١ هزار تومان تعیین شد و اکنون بنزین لیتری ٣ هزار تومان محاسبه می شود، گفت: کار گروه ماده ١٨ شامل نمایندگان شهرداری،نماینده اولیا و مربیان و نماینده آموزش و پرورش است و تصمیمات در آن اتخاذ می شود.

امید است با تصمیم گیری های صحیح از سوی مسئولین، حقوق هیچ گروهی تضییع نشود و والدین و دانش آموزان ضمن دریافت خدمات آموزشی لازم به لحاظ اقتصادی در مضیغه قرار نگیرند بی شک دست اندرکاران با لحاظ کردن همه جوانب در این جهت گام بر می دارند، در انتظار روزی که با شکست ویروس منحوس کرونا شاهد بازگشایی مدارس و فضاهای آموزشی باشیم و دوباره خیابان ها مملو از شادی های زیبای کودکان و نوجوانان این دیار گردد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار