مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با ارائه گزارش کامل اقدامات انجام شده در راستای وقوع احتمالی سیل از برنامه ریزی و آمادگی کامل اداره کل اوقاف کرمانشاه در کمک رسانی به سیل زدگان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 01 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام عباسیان با ارائه گزارش مشروح اقدامات انجام گرفته از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: در راستای وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه و بر اساس نقش آفرینی اضطراری اماکن تحت تصدی ادارات اوقاف در مواقع بحران، پس از اعلام اولین اخطاریه های سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر احتمال سیل و بارندگی شدید این اداره کل به برنامه ریزی دقیق در خصوص تعریف وظایف جدید جهت این اماکن در این بحران پرداخت.

وی افزود: در ۴ جلسه که به همین منظور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با حضور اعضای ستاد استانی و هیئت امناء بقاع شاخص و متولیان موقوفات مهم برگزار شد مقرر شد شرحی از وظایف اضطراری اماکن مذهبی در مواقع بحران تهیه و تدوین و بر اساس آن اقدام صورت پذیرد.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: با تکیه بر این موضوع وظایف اولیه این اماکن در ۳ قالب پیشگیری، اسکان و پشتیبانی تعریف شد و در بخش پشتیبانی نیز وظایف تامین مایحتاج غذایی،گرمایشی و دارویی بصورت ویژه مد نظر قرار گرفت و برای تامین آنها تمهیدات لازم پیش بینی شد.

وی تصریح کرد: با لحاظ این موضوع در بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان و مسجد متبرکه صاحب الزمان(عج) در شهر کرمانشاه،امامزاده باقر(ع) بیستون ، احمد(ع) سنقر ،مهدی(ع) هرسین،ابراهیم(ع) کنگاور و حرم مطهر احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب امکان اسکان اضطراری فراهم گردید. همچنین در برخی از بقاع متبرکه نیز همچون امامزاده حسن(ع) حمیل،قاضی الکیا اسلام آباد غرب،خلیل الله(ع) و ابوالولی(ع) صحنه و مهمانسراهای ادارات تابعه نیز شرایط لازم جهت اسکان فوری مسافرین و در راه ماندگان عبوری فراهم آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت:در جهت فراهم نمودن مقدمات پشتیبانی لازم در این اماکن نیز مقدمات پخت روزانه ۵۰۰۰ پرس غذا در ۲ بقعه امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان و مسجد متبرکه صاحب الزمان(عج)فراهم و برخی ملزومات گرمایشی نیز در محل مدرسه شبانه روزی حفظ آماده گردید.

وی افزود: همچنین از محل موقوفه مرحوم آیت اله کرکوکی نیز لیستی از مهمترین اقلام دارویی مورد نیاز تهیه و مقرر شد در قالب طرح مهر تندرستی در موقع بحران میان سیل زدگان احتمالی توزیع شود.

حجت الاسلام عباسیان بیان کرد: کلیه هیئت امناء بقاع متبرکه و مساجد استان کرمانشاه نیز در خصوص فراهم نمودن شرایط ایمنی و اضطراری این اماکن توجیه و ضمن بازدیدهای مختلف و تشکیل جلسات مختلف مورد توجیه قرار گرفتند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار