رئیس کل دادگستری کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی جایگزین اوراق قضایی به روش سنتی می‌شود، گفت: ثبت‌نام در «سامانه ثنا» تنها مختص افراد دارای پرونده قضایی نیست.
کد خبر: ۳۱۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 27 October 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، محمد‌رضا عدالتخواه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی زندان‌ها را ندامتگاهی دانست که بسیاری از مجرمان به‌دلیل فقر فرهنگی دوران ندامت خود را در آنجا می‌گذرانند و ادامه داد: خیلی از مجرمان واقعا از روی نادانی، عدم علم و اطلاع از خلاف بودن کار خود مجرم شناخته می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه زندان را محیطی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان، تحول در افکار و فطرت آن‌ها توصیف کرد و گفت: اصلاح در هر سن، زمان و مکانی به شرطی که فرد خود این اراده را در وجود خود حس کند، ممکن است.

این مسؤول به سامانه ابلاغ الکترونیکی(ثنا) اشاره کرد و متذکر شد: براساس ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 92، قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند، یعنی سیستم اوراق قضائیه از جمله اخطاریه و دادنامه برچیده می‌شود.

عدالتخواه در توضیح ابلاغ الکترونیک به‌جای ابلاغ به روش سنتی، ادامه داد: یعنی به جای اینکه ابلاغ به صاحب پرونده به‌وسیله مأمور ابلاغ انجام شود، از طریق پیامک به شماره‌های تماس فرد مورد نظر اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه لازمه ثبت‌نام در «سامانه ثنا» تنها مختص افراد دارای پرونده قضایی نیست، یادآور شد: این سامانه در راستای ثبت‌نام همه اشخاص حقیقی تعریف شده است به این صورت که افراد با مراجع به سامانه http://sana.adliran.ir پس از ثبت‌نام و احراز هویت دارای شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ یا همان حساب کاربری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی از اهداف مهم اجرای طرح «سامانه ثنا» را خدمات‌رسانی آسان و بهتر به مردم دانست و افزود: این امر موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود به‌طوری که افراد می‌توانند برروی گوشی تلفن همراه خود اوراق اخطاریه را دریافت کنند.

به گفته این مسؤول، شهروندان در راستای ثبت‌نام الکترونیکی ابلاغ قضایی می‌توان با مراجعه مستقیم به دادگستری یا دفتر خدمات الکترونیک قضایی و با ارائه شناسنامه، کارت ملی، آدرس، شماره تلفن، کدپستی و امضای الکترونیک، برای دریافت کدکاربری اقدام کنند.

عدالتخواه در پایان گفت: هم‌اکنون 7 هزار نفر در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثبت‌نام و حساب کاربری دریافت کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار