مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی:
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در درنشست خبری به تشریح برنامه های این اداره در هفته دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 18 September 2016
 




حدیث جمشیدی - تابناک کرمانشاه؛ ابراهیم رحیمی زنگنه در جمع خبرنگاران گفت: کنگره  ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر از سوم تا پنجم مهرماه امسال در مجتمع کمیته امداد امام خمینی؛ شهرستان صحنه با حضور 174 نفر از ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی –هنری مساجد ازاستانهای همدان، ایلام، کردستان، خوزستان و لرستان با مرکزیت کرمانشاه برگزار می شود. در این همایش سه روزه از 6 نفر از فعالان گروه جهادی و 14 نفراز مدیران برتر کانون های فرهنگی –هنری مساجد تجلیل می شود
وی با بیان اینکه این همایش کشوری است. افزود: استان کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور از بین استانهای اصفهان –اردبیل –مرکزی انتخاب شده است. که اهداف این کنگره توانمند سازی و شبکه سازی و بررسی راهکارهای پیشرفت فرهنگ روستا - عشایر و گفتمان سازی و ظرفیت سازی بومی روستا و عشایر است.
وی تصریح کرد: متولی فرهنگ – هنر روستاها کانون های فرهنگی –هنری هستند. که در این حوزه اقدامات خوبی را انجام داده اند. که در گنگره به نقش فعالان فرهنگ و هنر روستا در زندگی ایرانی اسلامی – اصول و مبانی فرهنگی ازمنظر رهبری و کارگاه های آموزشی  ویژه ائمه جمعه ومدیران کانون های فرهنگی -هنری اختصاص داده می شود. که در دو بخش جذابیت کار فرهنگی مختص ائمه و مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با فرهنگ –هنر روستا برای مدیران فرهنگی برگزار می شود.
رحیمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های کانون روستایی در غرفه جداگانه گفت: از دیگر برنامه های این گنگره برپایی اردوی گردشگری در بیستون و دیگر آثار باستانی و مسابقات فرهنگی، ورزشی، تفریحی در خلال برنامه ها قرارگرفته است. 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در اختتامیه این کنگره مدیران کل فرهنگ و ارشاد 6 استان حاضر در کنگره دبیر کانون های مساجد کشور و مسولین کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ میراث فرهنگی و فرماندار شهرستان صحنه حضور خواهندداشت.
"50 کانون جشن غدیر را در سطح شهر برگزار می کنند"
وی گفت:به مناسبت عید غدیر خم کانون های فرهنگی مساجد برگزاری جشن غدیر را برعهده دارند.
رحیمی زنگنه در ادامه به تشریح برنامه های دفاع مقدس؛ پرداخت و بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس 100 برنامه گوناگون از سوی کانون های فرهنگی استان تدارک دیده شده. که 20 برنامه در شهرستانهای مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس نوای جشنواره موسیقی مقاومت چهارم و پنجم مهرماه ،در تالار انتظار نواخته می شود. به برگزاری نمایشگاه عکس از سوی انجمن عکاسان که 11شهید مدافع حرم را به تصویر کشیده اند اشاره کرد و گفت: نمایشگاه عکس از سوم مهرماه به مدت یک هفته در مجتمع شهید آوینی (نگارخانه کلهر) برگزار که علاوه بر این از 7 تا 10 مهرماه 25 گروه تاتر که هم اکنون اجرای عمومی دارند. با حضور داوران کشوری 12 گروه انتخاب و به جشنواره فیلم فجر معرفی می شوند. 
رحیمی زنگنه گریزی هم به فیلم دفاع مقدس زد. و گفت 40 فیلم کوتاه از31 شهریور تا دوم مهرماه، از سوی انجمن سینمایی جوانان استان به نمایش گداشته می شود. 
"برگزاری جشنواره فرهنگی" 
ابراهیم رحیمی؛ درجمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره فرهنگی در 20 مهرماه خبر داد و گفت: در رشته مختلف؛ قرائت، تصحیح، ترتیل، اذکارنماز و ... با حضور 700 نفر از قرآن آموزان برگزارمی شود.
"موضوع علمی –پژوهشی سیمای امام رضا(ع) در فرهنگ عامه"
وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی –علمی در حوزه امام رضا(ع) در فرهنگ عامه تصریح کرد. مقالات ارسالی از کرمانشاه در سال گذشته؛ در جشنواره رضوی در مشهد مقدس  مورد تقدیر قرارگرفت. که هم اکنون با فراخوان پوستر و مقاله آمادگی داریم. که در 17 آبان، و در ولادت امام موسی کاظم (ع) از آن رونمایی شود. همچنین اجرای شب شعر در سطح استان ازدیگر برنامه ها می باشد. 
"برگزاری نمایشگاه کتاب"
 رحیمی زنگنه در ادامه سخنانش افزود: به مناسبت هفته کتاب؛ اقدامات فرهنگی تدارک دیده ایم. که از 24تا 30 آبان نمایشگاه کتاب دایر و 20 برنامه مختلف دیگر از جمله اجرای شب شعر و رونمایی از سومین سال کتاب کرمانشاه؛ که تا 15 آبان تمدید شده. از اقدامات این اداره است. که حتی نویسندگان غیر کرمانشاهی؛ هم می توانند. سه نسخه از کتاب خود را که در مورد کرمانشاه است. به دبیرخانه فرهنگ و ارشاد تحویل دهند.
"برگزاری مجدد انتخابات خانه مطبوعات"
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ با اشاره به برگزاری مجدد انتخابات خانه مطبوعات در دهم آبان ماه گفت:مدیران مسئول وسردبیران رسانه ها بدون در نظر گرفتن شرایط اساسنامه می توانند. در انتخابات شرکت و به عضویت خانه مطبوعات در آیند. 
وی در پایان گفت: در ادوار گذشته شهرهای اهواز و نیشابور به عنوان پایتخت کتاب در بین استانها از سوی سازمان یونسکو و نهاد کتابخانه های ایران؛ معرفی شده اند. که امید است با همکاری نهادهای فرهنگی و رسانه ها امسال کرمانشاه هم به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار