معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جوانی جمعیت از موضوعات مهم در کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 24 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر ابراهیم شکیبا شامگاه سه شنبه در نشست متولیان بهداشت استان کرمانشاه که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همکاری بین بخشی در بحث جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود و در این راستا همکاری و همراهی امامان جماعت و فرمانداران ضروری است و در این خصوص شورای اداری در شهرستان‌ها باید تشکیل شود تکالیف را مشخص کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری به صورت مکرر در رابطه با جوانی جمعیت هشدار داده و تاکید کردند که ما باید برای نجات کشور اقدام کنیم و اعتمادسازی و امیدآفرینی دو مقوله مهم است که برای رسیدن به آنها در جامعه برنامه ریزی صحیح باید داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: فرزندآوری و جوانی جمعیت باید نگاه مردمی و خانوادگی شود به طوری که خانواده‌ها بدانند با حس فرزنددار شدن و با تعدد فرزندان زندگی شاداب‌تری داشته باشند.

شکیبا بیان کرد: همچنین نهادها و سازمان‌های متولی علاوه بر ارائه برنامه و راهکار در این مورد باید به فکر تسهیل و تشویق و آموزش زوج‌ها در خصوص فرزندآوردی، فرهنگ‌سازی در مورد فواید فرزندآوری باشند.

بهره‌مندی بیماران خص از صندوق بیمه سلامت

علیرضا حریقی معاون بیمه و خدمات سلامت استان کرمانشاه در ادامه این نشست گفت: در بیمه سلامت صندوقی جدید برای بیماران خاص و سخت درمان ایجاد شده تا از ۱۰۷ نوع بیماری حمایت مالی شود.

وی افزود: برای این صندوق پنج هزار میلیارد تومان تصویب شده است که به هزینه‌های درمان این بیماران اختصاص می‌یابد.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: افراد دارای بیماری خاص اگر به مراکز دولتی مراجعه کنند خدمات به این افراد صد درصد رایگان است و اگر به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند تا ۸۰ درصد خدمات رایگان است.

حریقی گفت: بیماران خاص و سخت درمان از جمله، تالاسمی، هموفیلی و سایر بیماران متابولیک می‌توانند با ثبت نام در سامانه و نشان دار کردن بیماری از خدمات و تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار