رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:در سال تحصیلی ۱۴۰۲ مدرسه تخصصی ۱۵ کلاسه اوتیسم با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 24 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد بیگی در نشست "هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی به مناسبت روز جهانی معلولین" اظهار کرد: برای آموزش به ۶۲۵ دانش آموز تلفیقی استان کرمانشاه ۱۰۴ معلم در نظر گرفته شده، اما متاسفانه در حال حاضر از این تعداد ۳۰ معلم فعال و مشغول علم‌آموزی به ۶۲۵ دانش‌آموز تلفیقی استان هستند.

وی با اشاره به "مدرسه پذیرا" افزود: در مدرسه پذیرا یک یا چند دانش‌آموز تلفیقی مشغول به تحصیل بوده و ما مکلف به مناسب سازی مدارس مذکور جهت ارائه خدمات به دانش‌آموزان تلفیقی هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۳۰ برنامه در مدارس مذکور اختصاص یافته که به دلیل کمبود بودجه صرفا برای تهیه ۵ برنامه هزینه شد و از ۳۰ برنامه ابلاغ شده ۲۵ مورد اجرا نشد.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: مدرسه اختصاصی ۱۵ کلاسه اوتیسم استان با اختصاص اعتباری معادل ۹۰ میلیارد ریال در محله دولت آباد به واسطه یکی از خیرین استان در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

بیگی با بیان ابلاغ اساسنامه مرکز جامع توان بخشی مشاوره سنجش و آموزش استان کرمانشاه گفت: مرکز جامع توانبخشی در چند استان اجرا شده که با اعتبار تخصیص یافته توسط سازمان در قالب مرکزی با ۶ اتاق راه اندازی و در اختیار دانش‌آموزان سطح استان قرار می‌گیرد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات از سوی سازمان در سایر شهرستان‌ها نیز قابل تاسیس است.

وی تاکید کرد: سایت تخصصی توان‌بخشی از شنبه گذشته به‌روزرسانی و راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان با مراجعه به مدارس و تکمیل اطلاعات خود ظرف مدت یک هفته از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار