مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ مرکز ترک اعتیاد در استان کرمانشاه ارائه خدمات می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 23 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی گفت: ۲ نوع مرکز ترک اعتیاد با عنوان‌های ماده ۱۵ و ماده ۱۶ در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ بدون هیچ مشکلی معتادان را پذیرش و کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ تنها با حکم قضائی این افراد را پذیرش می‌کنند.

او افزود: ۲۹ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان کرمانشاه فعال بوده و ظرفیت هر مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵، ۳۰ الی ۶۰ نفر و ظرفیت مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶، ۳۰۰ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: مدت زمان اقامت معتادان در مراکز ماده ۱۵ یک ماه بوده و امکان تمدید تا سه ماه نیز وجود دارد و در مرکز ماده ۱۶ مدت اقامت یک الی سه ماه بوده و تا ۶ ماه می‌توان این مدت را تمدید کرد.

محمدی گفت: مشاوره، برگزاری جلسات برای بیمار و خانواده و ویزیت از طرف پزشکان از جمله خدمات مرکز ماده ۱۵ بوده و در مرکز ماده ۱۶ خدمات پزشکی، روانشناختی، توانمند سازی و مددکاری صورت می‌گیرد و در هر ۲ مرکز با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

او بیان کرد: در هر ۲ مرکز با کمبود بودجه و اعتبار مواجه هستیم و از استانداری، قوه قضائیه و دادستانی درخواست کمک و اعتبار داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: معتادان متجاهر توسط حکم قضائی، مأمورین نیروی انتظامی و مأمورین اجراییات شهرداری جمع آوری شده و به مرکز ماده ۱۶ فرستاده می‌شوند.

محمدی اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده این افراد با نیرو انتظامی تماس گرفته و مأمورین نیرو انتظامی با حکم قضائی افراد را به مراکز مشخص منتقل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار