فرماندار پاکدشت: بانوان پیشقراول اقتصاد هنر هستند

فرماندار پاکدشت گفت: بانوان پیشقراول اقتصاد هنر هستند که با فعالیت‌های خود مسیر رشد اقتصادی جامعه را فراهم می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 15 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی یوسفی جمارانی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآفرین پاکدشتی گفت: با حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی، شاهد درخشش، رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه و بالفعل شهرستان خواهیم بود و بانوان مجالی برای عرضه توانمندی‌های خود می‌یابند.

وی افزود: در مسیر رشد و توسعه اقتصادی جامعه ابتدا باید با عرضه محصولات تولیدی بانوان در نمایشگاه های عمومی، به شناساندن این هنرمندان به عموم مردم اقدام کرد و سپس قابلیت‌های آنان به مسوولین استانی و کشوری و در نهایت تبدیل کردن یک دیدگاه فردی به یک فرایند اقتصادی در سطح شهرستان گام برداشت.

وی اظهار داشت: مهمترین اصل، ایجاد یک جریان اقتصادی و برقرار کردن اقتصاد هنر در سطح شهرستان است که بانوان می‌توانند پیشقراولان این جریان باشند.

فرماندار پاکدشت افزود: در شهرستان تلاش شده تا بستر لازم برای فعالیت افرادی که برای تجاری سازی و ایجاد یک فرایند اقتصادی در حوزه هنر وارد میدان شدند اعم از خلاقان و ایده پردازان و نیز افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این عرصه دارند فراهم شود تا با کمک هنرمندان و حمایت های دولت، روند تجاری سازی و برقراری فرایند اقتصاد هنر در شهرستان صورت بگیرد.

وی گفت: یکی از هدفگذاری‌ها و اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای مسوولان دستگاه‌های اجرای ترسیم کردند، حمایت از تولید و رونق و جهش تولید است و این مهم جز با ارتباط مؤثر و تنگاتنگ مسوولان با فعالان اقتصادی میسر نمی‌شود.

جمارانی اظهارداشت: پاکدشت دومین قطب صنعتی استان تهران که بیش از۲۰ درصد صنایع استان را در خود جای داده و در کنار آن، فعالیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی سبب شده است تا از پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور یاد کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک صنعت در پاکدشت گفت: برای توسعه علمی فضای کسب و کار شهرستان، کلینیک صنعت پاکدشت با بهره‌گیری از دانش و توانمندی مراکز دانشگاهی، بخش خصوصی و دولت راه‌اندازی شده تا این سه ضلع در کنار یکدیگر، حوزه صنعت، کشاورزی و فرهنگ شهرستان را با تغییر و دگرگونی اثرگذار همراه کنند.

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان پاکدشت با عنوان مهر و ماه به مدت یک هفته و در ۷۰ غرفه در مؤسسه فرهنگی هنری صحنه عشق برپا شده بود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار