دانستنی‌ها / روش‌های بهبود استقامت قلبی _تنفسی

راهپیمایی: یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین فعالیت‌های حرکتی میباشد و به همین علت از نظر تعداد افرادی که به آن می‌پردازند رتبه اول را در جهان دارا ست.

دویدن: یکی از متداول‌ترین فعالیت‌هایی است که به منظور افزایش آمادگی عمومی و تندرستی مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد، همچنین دربیشتر ورزش‌ها، برای کسب آمادگی جسمانی عمومی ورزشکاران کاربرد دارد.

شنا کردن: یکی از فعالیت‌های مناسب برای آمادگی قلبی_تنفسی، ورزش شنا است، مزایای فیزیولوژیک شنا بسیار شبیه به دویدن است، با این وجود تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد که باید توجه شود.

دوچرخه سواری: از جمله فعالیت‌های استقامتی برای افزایش استقامت قلبی تنفسی می‌باشد

طناب زدن: از ورزش‌های ارزان قیمت و آسان میباشد که هر کسی توانایی فرا گرفتن آن را دارد، طناب زدن در تمامی اجزای آمادگی جسمانی به ویژه در حیطه استقامت قلبی تنفسی موثر است، این روش ضربان قلب را بالا میبرد و در صورت مداومت نه تنها باعث افزایش استقامت قلب تنفسی میشود، بلکه استقامت عضلانی را نیز افزایش می‌دهد، به هرحال افراد مبتدی نیز میبایست در نظر داشته باشند که طناب زدن به دلیل پرش‌های متداول از فعالیت‌های سنگین بوده و در صورت عدم آمادگی کافی، می‌تواند برخی ناراحتی‌های استخوانی و مفصلی را ایجاد نماید، بنابراین شروع آن باید تدریجی باشد.