فرماندار قصرشیرین:
فرماندار قصرشیرین گفت: مبادلات تجاری و صادرات در مرز‌های خسروی و پرویزخان این شهرستان باتوجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ مهرماه امسال متوقف می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ 09 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مرادعلی تاتار» افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده مبادلات تجاری و صادرات در مرز رسمی خسروی در ابن شهرستان در روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ مهرماه) به کشور عراق متوقف است.

وی اظهار داشت: همچنین ممنوعیت صادرات کالا در مرز رسمی پرویزخان نیز در روز یکشنبه ۱۸ مهرماه سال جاری به علت انتخابات پارلمانی عراق نیز اعمال می‌شود.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: در این ایام هرگونه فعالیت اقتصادی و صادرات کالا از مرز‌های پرویزخان و خسروی این شهرستان به کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور متوقف است.

وی افزود: همچنین تردد مسافر از مرز‌های خسروی و پرویزخان در این شهرستان نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان ممنوع است.

روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا‌های ایرانی از مرز بین المللی پرویزخان و حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی روانه کشور عراق می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در این محدوده، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز‌ها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار