امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اخراج آمریکا از منطقه خاورمیانه به برکت جهاد نیروهای مسلح ایران است.
کد خبر: ۹۹۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 08 October 2021

اخراج آمریکا از منطقه خاورمیانه به برکت جهاد نیروهای مسلح ایران است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: مردم باید تقوا، پرهیزکاری و دوری از معصیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به شهادت امام رضا (ع) افزود: این حضرت به مدت تقریباً ۲۰ سال امامت کرده که در سه سال پایانی آن در خراسان به خدمت به اسلام، قرآن، وحی و فرهنگ اسلامی پرداخته و از کلمات و جملات بلند وحیانی استفاده کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه حضرت رضا (ع) در خانه وحی بزرگ شده بنابراین تمام گفته‌هایش جنبه الهی داشته است.

علما با بیان اینکه گفتمان رسول خدا از ابتدا مسئله ولایت و امامت بوده است، گفت: امامان رسالت انبیا را انجام داده و از حریم توحید و خداوند دفاع کردند، در واقع امام امین‌الله بوده که مورد توجه و اعتماد خدا در زمین و مخلوقات است.

وی افزود: بر اساس سخنان علامه طباطبایی امام جلودار تمامی تربیت‌ها و فرهنگ‌های اسلامی است و رسالت امامان دعوت به طرف پروردگار بوده و در واقع حریم خدا را نگه داشتند، البته عزاداران محرم و صفر از حریم اسلام و قرآن حفاظت کردند‌.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: امام مرجع فکری انسان‌ها بوده و مردم در گذشته این معصومان را دنبال می‌کردند، امیرالمومنین (ع) و سایر معصومین مردم را به تقوا دعوت کردند زیرا که تقوا اعتبار دنیوی و نتیجه اخروی داشته که در برزخ و قیامت به داد انسان‌ها می‌رسد.

علما با اشاره به ۱۹ مهرماه سالروز تاسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی به دستور مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در سال ۶۹ افزود: تمامی مسلمانان جهان باید مجتمع شده و با وحدت خود مقابل کفار بایستند، البته اختلاف نظر میان مسلمانان مربوط به نظرات حوزوی بوده که این موضوع کار بزرگان دین است.

وی گفت: محور اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در آیین دانش آموختگی نیروهای مسلح امنیت مستقلی بوده زیرا که وزیر خارجه آمریکا ادعا داشته که کشورهای دیگر می‌توانند ارتشی برای خود داشته باشند، اما باید امنیتشان وابسته به آمریکا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: به واسطه سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج امنیت ایران حفظ شده و آمریکا از منطقه اخراج شد، اخراج نیروهای آمریکا از منطقه خاورمیانه کار آسانی نبوده که به برکت جهاد نیروهای مسلح کشور به حقیقت پیوست.

وی ادامه داد: آمریکا در مدت ۲۰ سال حضور خود در افغانستان به قتل و غارت پرداخته و بیش از ۲۰۰ هزار نفر را کشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار