طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری؛
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک صد میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف شد.
کد خبر: ۹۹۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 06 October 2021

خبر انتظامی

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های هفته ناجا برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: تعاملات سازنده‌ای میان رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی به ویژه نیروی انتظامی در استان کرمانشاه به‌وجود آمده تا احساس امنیت در جامعه اسلامی ایجاد و به حل مسائل اجتماعی و روانی پرداخته شود‌.

وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصتی مناسب برای این دستگاه امنیتی به عنوان خادم مردم بوده تا اقدامات خود را معرفی کند، افرود: کارکنان نیروی انتظامی برای حفظ امنیت مردم و سرمایه‌های اجتماعی حتی از جان خود می‌گذرند، شعار هفته ناجا با عنوان «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» از سوی فرمانده ناجا انتخاب شده که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم می‌خواهند ناجا قوی، پیچیده و هوشمند باشد، است‌.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به پیشرفت فناوری در جهان و افزایش تعداد کاربران، پلیس این استان با استفاده از بستر الکترونیکی تلاش کرده تا خدمات خود را بر این بستر ارائه کند، به عنوان مثال برای جلوگیری از انتقال متهمان از کلانتری به دستگاه قضایی و در نتیجه برای کاهش فرار این افراد، در کلانتری‌ها ارتباطی تصویری میان قضات و مجرمین برقرار شده و بیش از ۹۰ درصد مطالبات قضایی از این طریق بر بستر الکترونیک برای ضابطین قضایی ارسال می‌شود.

به گفته وی ارائه خدمات نیروی انتظامی بر بستر سامانه «پلیس من» در اختیار عموم مردم قرار گرفته که دامنه خدمات آن هم‌اکنون افزایش پیدا کرده و مردم در صورت داشتن هرگونه شکایت می‌توانند به این سامانه مراجعه و در صورت نیاز با پلیس تخصصی ارتباط داشته باشند، به صورت کلی بسیاری از خدمات نیروی انتظامی استان کرمانشاه همچون اعتبار گواهینامه، اطلاع از خلافی وسایل نقلیه و سایر خدمات مشابه در بانک‌های اطلاعاتی اینترنتی وجود داشته که مردم می‌توانند خدمات خود را با سرعت و کیفیت بالاتری دریافت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به افتتاح مرکز فوریت‌های پلیس فتا اشاره کرد و افزود: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مربوطه است، مردم می‌توانند از طریق سامانه پلیس فتا به صورت برخط گزارشات خود را ارائه دهند.

جاویدان گفت: امنیت پایدار در جامعه زمانی ایجاد می‌شود که تمامی نهادها و سازمان‌های مربوطه پای کار آمده و در این راستا نیروی انتظامی از هیچ تلاشی برای تامین امنیت جامعه دریغ نکرده و با وجود شرایط کرونایی پس از کادر بهداشت و درمان به صورت کامل خدمات‌رسانی کرده است، به طوری که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج نفر از کارکنان نیروی انتظامی استان کرمانشاه جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.
 
وی با بیان اینکه امنیت پایدار و مطلوبی در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و البته سرمایه‌گذاری‌های دشمن برای ناامن جلوه دادن کشور، هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و همراهی مردم و آگاهی بخشی به آن‌ها توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه سبب شده تا دشمنان به اهداف خود نرسند، استان کرمانشاه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی بوده و در واقع دارای منش پهلوانی و قدمگاه شهدا است.
 
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا در این استان گفت: روز شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ برگزاری مراسم صبحگاه ستاد انتظامی استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح و اعضای شورای تامین این استان، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برگزاری جشنواره کلانترهای برتر و خدمات‌رسانی رایگان پزشکی و دندانپزشکی به کارکنان نیروی انتظامی، تمامی نیروهای مسلح و افراد نیازمند در برنامه‌ها قرار داشته و در روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بیت وی، عیادت از بیماران بیمارستان ابوالفضل و بهداری نیروی انتظامی و اعزام تیم پزشکی نیروی انتظامی به نقاط محروم این استان انجام می‌شود.
 
 
وی به سایر برنامه‌های هفته ناجا اشاره کرد و افزود: در روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه افتتاح طرح‌های عمرانی از جمله ساختمان آماد و پشتیبانی در چالابه، یادمان شهید گمنام و ساختمان قرارگاه انتظامی در ستاد انتظامی استان کرمانشاه، در روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه و برگزاری نشست علمی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب، در روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۰ سنت حسنه غبارروبی مزار شهدا و در روز جمعه ۲۳ مهرماه حضور حداکثری کارکنان نیروی انتظامی استان کرمانشاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز جمعه انجام می‌شود.
 
بیش از ۹۴ درصد افراد دستگیر شده در کرمانشاه سارق هستند

جاویدان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: این استان در حوزه سرقت رتبه ۱۲، در حوزه سرقت‌های مهم رتبه یازده، سرقت به عنف همچون کیف‌قاپی رتبه ۱۵، قتل رتبه ۱۲، شرارت رتبه ۲۳، مفاسد اجتماعی رتبه ۱۸، نزاع رتبه ۱۹، تعداد دستگیرشدگان رتبه ۲۵، تعداد تصادفات رانندگی رتبه ۳۱ و مواد مخدر رتبه ۲۸ در کشور را داشته که با توجه به جمعیت این استان رتبه دوازدهم کرمانشاه در کشور در حوزه قتل وضعیت مطلوب نبوده و بیش از ۹۳ درصد جرائم این استان مربوط به سرقت است.

وی به آمار سرقت در استان کرمانشاه طی ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۷ هزار و ۹۵۱ فقره سرقت به وقوع پیوسته که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما یک درصد کمتر از میانگین کشوری است، تعداد افراد دستگیر شده در استان کرمانشاه ۱۷ هزار و ۳۹۸ نفر بوده که بیش از ۹۴ درصد آن‌ها سارق است.

جاویدان افزود: سرقت‌های مهم چهار درصد، سرقت‌های خرد ۱۲ درصد و سرقت‌ها در مجموع ۱۰ درصد در سال جاری افزایش داشته که ببشترین تعداد سارقان معتادان متجاهر بودند.
 
وجود ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمانشاه حضور داشته که حدود ۹۶ درصد از آن‌ها مربوط به شهر کرمانشاه است، مراکز درمانی معتادان ماده ۱۶، ۳۵۰ نفر ظرفیت داشته که با توجه به تعداد بالای معتادان متجاهر امکان ساماندهی آن‌ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: برآیند برخورد با معتادان متجاهر و جمع‌آوری آن‌ها ضعیف و ناکارآمد بوده زیرا که نیروی انتظامی می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت معتادان متجاهر را جمع آوری کند، اما باید مرکزی برای نگهداری و درمان آن‌ها وجود دارد‌.

به گفته جاویدان با توجه به تحقیقات انجام شده یک الی ۲ درصد معتادان متجاهر پس از گذراندن دوره سه یا ۶ ماهه در مراکز درمانی به جامعه بازگشته و سایر افراد دوباره گرفتار اعتیاد و پیامد‌های بعدی آن می‌شوند، روش‌های جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر باید اصلاح شده و مسئولان استان کرمانشاه همت بالایی داشته و در این رابطه نه تنها جامعه بلکه خانواده معتادان متجاهر از این افراد هیچ‌گونه حمایتی نکرده و این زمینه‌ساز آلوده شدن مجدد آن‌ها است.

وی افزود: شیوع اعتیاد در استان کرمانشاه بالا بوده که زنگ خطری برای این استان است، لذا باید این موضوع در اولویت کارها قرار گرفته زیرا که هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد زباله گردها معتاد هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: این مرکز برای مسائل فوری بوده و شهروندان از تماس‌های غیرفوری خودداری کنند، زیرا که باید اولویت خدمات‌رسانی به موارد فوری داده شده که این موارد شامل نزاع‌های در حال انجام، سرقت، تصادفات جرحی و فوتی و مزاحمت‌ها است.

وی ادامه داد: برخی مسائل که نیازمند جمع‌آوری اطلاعات بوده و فوریت ندارد، نباید از طریق ۱۱۰ آن را اطلاع داد.

جاویدان گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۰ درصد ظرفیت مرکز ۱۱۰ ارتقا یافته که در این راستا ۱۰ موتورسیکلت به این مرکز اضافه و ۲۰ نیروی جوان به کارگیری شده است، حجم کار مرکز ۱۱۰ به قدری بالا بوده که در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۳۰ هزار بار با این مرکز تماس گرفته شده که از این تعداد ۲۳۹ هزار و ۴۵ فقره عملیات انجام شده که در واقع می‌توان گفت که در هر دقیقه ۲ عملیات صورت گرفته است.

وی با اشاره به خدمات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: این معاونت در ۶ ماهه نخست سال جاری با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در فضای مجازی در ارتباط بوده و جلسات حضوری و مجازی را برگزار کرده است، خدمات مشاوره‌ای در راستای صلح و سازش به تعداد هشت هزار و ۶۶۰ پرونده بوده که ۷۱ درصد آن‌ها منجر به صلح و سازش شده است.
 
کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر در کرمانشاه

جاویدان با اشاره به حوزه مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۲ هزار و ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر که بیشتر آن تریاک بوده کشف شده که نشان‌دهنده افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته است، در سال جاری ۱۵۸ قاچاقچی دستگیر و ۲۹ باند قاچاق منهده شده است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط پلیس اطلاعات استان کرمانشاه طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیان کرد: پلیس اطلاعات نظارت بر امنیت اخلاقی اقدامات مورد نیاز برای گذرنامه و موارد امنیتی را بر عهده داشته که در این راستا ۱۲۷۵ قبضه سلاح کشف شده و ۴۹۵ اراذل و اوباش دستگیر که تعدادی از آن‌ها در زندان بوده و سایرین زیر نظر پلیس هستند.
 
جاویدان افزود: دو هزار و ۶۸۶ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و سه هزار و سه هزار و ۲۳۵ واحد صنفی به دلیل تخلفات صنفی و به خطر انداختن امنیت اخلاقی پلمب شدند، اما با توجه به وجود خلاهای قانونی برخی قهوه خانه‌ها پس از چندین روز نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام می کنند.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تذکرات لسانی به بی حجابی گفت: در راستای امر به معروف در مرحله نخست تذکر لسانی داده شده و در صورت عدم رعایت در مرحله دوم تعهد از فرد گرفته و در مرحله سوم فرد به محاکم قضایی ارجاع داده می‌شود، در سال جاری ۱۳۷ نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 
۵۵ درصد علت تیراندازی‌های کرمانشاه اختلافات مالی است
 
وی افزود: با توجه به در دسترس بودن سلاح های گرم ۳۱۰ تیرانداز در ۲۶۲ فقره تیراندازی دستگیر شده و ۷۴ درصد از اسلحه‌ها کشف شده است، علت تیراندازی‌ها ۵۵ درصد اختلافات ملکی و مالی و ۲۵ درصد آن مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است.
 
جاویدان با اشاره به جرایم اقتصادی گفت: این مجموعه در گذشته زیر نظر زیر مجموعه پلیس آگاهی بوده اما حدود یک سال اخیر به صورت جداگانه فعالیت کرده است، در این راستا ۳۱ درصد افزایش رسیدگی به پرونده ها داشته و ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مبارزه با قاچاق را می‌توان یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط پلیس دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی کوهستانی و عدم کنترل کامل مرزها قاچاق صورت گرفته که در این راستا ۷۴۶ دستگاه خودرو حامل کالاهای قاچاق توقیف و در مجموع ۳۰ فقره از پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۴۰ فقره پرونده بالای یک صد میلیون تومان و ۹۷۲ فقره زیر یک صد میلیون تومان ارزش داشته است، ارزش ریالی مجموعه کالاهای قاچاق کشف شده ۱۰۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان بوده است.
 
وی افزود: در رابطه با مبارزه با سرقت ۲۶ طرح پلیس اجرا شده که در این راستا ۵۹ بانده مهم منهدم و پنج هزار و ۷۵۲ نفر سارق و مالخر شناسایی شده که در این راستا یکی از سارقان ماهر دستگیر شده تاکنون به ۷۵ فقره سرقت اعتراف کرده اما با توجه به پیش‌بینی پلیس احتمالاً این سرقت ها حدود یک صد مورد باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار