امام جمعه کرمانشاه:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از مستاجران موقوفات استان خواست حق وقف را بجا آورند.
کد خبر: ۹۹۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 03 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، آیت الله مصطفی علما، امروز (یازدهم مهر) به مناسبت دهه وقف در دیدار با کارکنان اوقاف استان با اشاره به اهمیت موضوع وقف در دین مبین اسلام، اظهار کرد: موضوع وقف یکی از تدابیر و مدیریت‌های دین مبین اسلام است.

آیت‌الله علما ادامه داد: موضوع وقف در اسلام آنقدر مهم است که کتاب مستقلی در زمینه وقف وجود دارد که این موضوع اهمیت مساله وقف را در نظر شارع مقدس نشان می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: در تاریخ داریم که حضرت علی (ع) به محض اینکه با مشقت چاهی را حفر می‌کردند، در میانه راه آن را وقف می‌کرد، زیرا وقف سنت جاری و ارزشمندی است که تعادل را در جامعه برقرار می‌کند.

آیت الله علماء با تاکید بر اینکه ذات و حقیقت وقف خدمت به ضعفا و فقرا است، گفت: برکت وقف خدمت به دین است.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه برخی از مستاجران موقوفات استان حق وقف را رعایت نمی‌کنند، گفت: از موقوفه نشینان درخواست می‌شود حق وقف را احتیاطا بیشتر از آنچه حق موقوفات است، بپردازند.

وی ادامه داد: البته باید موقوفه نشینان را در مورد پرداخت حق موقوفات توجیه کرد، چون خیلی از آن‌ها مطلع نیستند و حتی یکی از موقوفه نشینان در توجیه عدم پرداخت حق وقف می‌گفت هدف واقف خدمت به امثال ما بوده که در پاسخ به چنین ادعایی این توضیح لازم است که واقف محل مصرف وقف خود را تعیین کرده و هیچ کس اجازه ندارد موقوفه را در جایی بجز آنچه واقف نیت کرده، مصرف کند.

وی اشاره‌ای هم به وجود موقوفات شاخصی مثل موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی و آیت الله کرکوکی در استان داشت و گفت: تنها موقوفه آیت الله کرکوکی بیش از ۲۰ هزار رقبه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار