رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه:
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری نوجوانی که از طریق ایجاد کانال و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال دست به کلاهبرداری زده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 03 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی‌کسانی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ارز دیجیتال معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم با راه‌اندازی کانال آموزشی در شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ در زمینه مشاوره در خریدوفروش ارز دیجیتال فعال و اقدام به فریب قربانیان خود و دریافت ارز دیجیتال کرده است.

سرهنگ کسانی تصریح کرد: متهم جهت پنهان کردن ردپای خود مبالغ دریافتی را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کرده و هیچ سرنخی برای شناسایی باقی نگذاشته بود، اما کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم که هفده سال سن داشت را در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام و متهم را با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و ادله جرم را ضبط گردد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند اعتماد به افرادی که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شده و هیچ شناختی نسبت به ایشان ندارند اشتباه بوده و در بسیاری از مواقع به کلاهبرداری منجر می‌شود همچنین باید از معامله با ارزه‌ای دیجیتال با توجه به پیچیدگی رسیدگی و تمایل کلاهبرداران به استفاده از آن اجتناب کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار