مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برداشت سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 02 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،منصور احمدی اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول انار در باغات استان کرمانشاه ۹۲۵ هکتار است که سالانه به صورت میانگین سه هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات استان برداشت می‌شود.

وی افزود: شهرستان پاوه به دلیل شرایط جغرافیایی با ۶۶۷ هکتار دارای بیشترین باغات انار در استان کرمانشاه است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: زمان برداشت محصول انار بسته به نوع منطقه، ارتفاع از سطح دریا و ارقام انار متغیر بوده، اما برداشت انار در استان کرمانشاه از شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد.

احمدی با اشاره به کاهش تولید انار در استان کرمانشاه به دلیل کاهش منابع آبی، گفت: به دلیل خشکسالی‌های اخیر پیش بینی می‌شود تولید انار در استان کرمانشاه ۶۰۰ تن کاهش داشته باشد.

وی ادامه داد: کاهش آبیاری تأثیر مستقیم بر روی میزان عملکرد و تولید دارد و آفتاب سوختگی و سوختن و قهوه‌ای شدن پوست انار و قهوه‌ای شدن دانه‌های زیر پوست انار سبب عدم بازارپسندی و کاهش سود اقتصادی و ارزآوری برای باغ داران می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به انواع فراورده‌های انار، بیان کرد: انواع فرآورده‌های انار در کارگاه‌های سنتی شامل رب انار، آب میوه و لواشک است و در صنایع از پودر پوست انار برای رنگرزی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه کرم استفاده می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار