رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب :
رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب با اعلام اینکه ۳۶ هزار و ۱۹نفر معادل ۸۰ درصد گروه هدف دُز واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین به ۲۲ هزار و ۳۱۶ نفر معادل ۴۹.۵درصد گروه هدف نیز دُز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.
کد خبر: ۹۹۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 02 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر «فریدون نوری» افزود: افزایش موارد ابتلا و بستری در ۲ هفته اخیر باعث شده تا با وجود اقدام‌های تمهیدی صورت گرفته و برخی بی توجهی‌ها در ادامه مراسمات تشییع و ترحیم شهرستان را همچنان در وضعیت قرمز قرار دهد.

وی اظهار داشت: با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌های شهرستان گیلانغرب به ۱۰۵ نفر رسید.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: هم اکنون تعداد موارد مثبت روزانه ابتلا به ویروس کرونا همچنان بین ۲۵ تا۳۰ نفراست و دلیل آن هم ناشی مراسمات تشییع و ترحیم و کمرنگ شدن استفاده از ماسک در بین شهروندان است.

دکتر نوری اضافه کرد: با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان گیلانغرب با واکسیناسیون ۸۰ درصد در افراد بالای ۱۸ سال و ۶۵ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله همچنان پیشتاز واکسیناسیون در استان است.

وی گفت: تاکنون ۲هزار و ۸۶۶ نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال معادل ۶۵ درصد نیز واکسن نوبت اول سینوفارم را دریافت کرده اند.

او ادامه داد: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کاملا ضروری است در غیر این صورت روند ابتلا تشدید و با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳مورد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان الزهرا (س) و مراکز درمانی دیگر نقاط استان بستری هستند بازهم از مردم درخواست کرد تا برای کنترل شیوع کرونا نهایت اهتمام و همکاری را داشته باشند و افراد باقیمانده جهت واکسیناسیون هرچه سریعتر به مراکز اجرای طرح مراجعه کنند.

او ادامه داد: از ابتدای اپیدمی کرونا در این شهرستان از مجموع ۱۵ هزار و ۷۷۶ مورد نمونه گیری انجام شده، آزمایش سه هزار و ۹۳۱ نفر مثبت بوده و ۱۰۵ نفرفوت کرده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار