مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه خیرساز «میناشی» در شهرستان اسلام آبادغرب به زودی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 30 September 2021

معصومه حسنی‌خونسار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی فعال با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان پیش از شیوع ویروس کرونا ۷۲ هزار نفر بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال حاضر کتابخانه‌ها تعطیل هستند، در صورت صدور مجوز از سوی این ستاد کتابخانه‌ها فعالیت حضوری خود را از سر می‌گیرند.

حسنی‌خونسار گفت: هم‌اکنون کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی فعالیت کرده و ۹۸ صفحه اینستاگرامی و فضای مجازی برای این امر فعال شده است، کتابخانه‌ها با اعضای خود در ارتباط بوده و کتاب‌ها، مطالب و برنامه‌های اجرایی فرهنگی را به اشتراک می‌گذارند‌.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه جشنواره کتابخانی رضوی بوده که به صورت کشوری و استانی و کاملا مجازی برگزار می‌شود، منابع این ‌جشنواره در فضای مجازی موجود بوده و می‌توان آن‌ها را دانلود کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی از طریق فضای مجازی با کتابداران و اعضای کتابخانه در ارتباط بوده و در واقع بیماری کرونا باعث فاصله افتادن میان کتاب‌خوانان و کتابخانه‌ها نشده است، اما با توجه به وضعیت قرمز کرونایی امکان بازگشایی وجود نداشته مگر ستاد ملی کرونا بخشنامه بازگشایی را ارسال کند.

وی با اشاره به احداث کتابخانه خیرساز شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در مهرماه سال جاری کتابخانه خیرساز «میناشی» در شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

حسنی‌خونسار ادامه داد: این خیر اهل شهرستان اسلام آبادغرب بوده و برای مردم این شهرستان کتابخانه بزرگی را احداث کرده و این کتابخانه به صورت کامل تجهیز شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار