رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه:
از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۵۸ مورد عملیات امداد و نجات و اطفا حریق در شهر کرمانشاه گزارش شده است.
کد خبر: ۹۹۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 30 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد فرهودی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۹۸ مورد مربوط به آتش‌سوزی و ۷۶۰ مورد مربوط به حوادث امداد و نجات بوده است گفت:در این عملیات‌ها به ۷۴۹ نفر خدمات رسانی شد.

او یکی از مشکلات پیش روی سازمان آتش نشانی کرمانشاه را طرح ممیزی پارکینگ‌های سرپوشیده و روباز عنوان کرد وافزود: با همراهی دادستانی و اتاق اصناف کرمانشاه و پیگیری‌های کارشناسان پیشگیری، طرحی جامع برای رعایت دستورالعمل‌های ایمنی این پارکینگ‌ها مصوب شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه از شرکت‌های بیمه گزار ایمنی منازل مسکونی و اماکن تجاری خواست که پیش از صدور بیمه نامه‌های آتش سوزی و حوادث، نظریه کارشناسان سازمان آتش نشانی را در زمینه رعایت الزامات ایمنی در سطح بنا جویا و در صدور بیمه نامه ملاک قرار دهند.

فرهودی ادامه داد: از معضلات ایمنی شهر کرمانشاه بافت‌های فرسوده و اماکن و پاساژ‌های قدیمی است که در بخش بافت‌های فرسوده لزوم وجود خودرو‌های عملیاتی متناسب با تردد در مسیر‌های صعب العبور قابل پیگیری است و در بخش اماکن و پاساژ‌های قدیمی نیز با همراهی دادستانی و اتاق اصناف کرمانشاه بازدید‌های دوره‌ای برای ارائه راهکار‌های موثر در حال انجام است.

او بیان داشت: از نیاز‌های ضروری ایمنی استان کرمانشاه احداث مرکز آموزش آتش نشانی است که احداث و بهره برداری این مرکز، کرمانشاه می‌تواند مرکزیت منطقه غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

فرهاد فرهودی در پایان با بیان اینکه میانگین رسیدن نیرو‌های عملیاتی در صحنه حادثه حداکثر ۵ دقیقه است اعلام کرد در شهر کرمانشاه ۲۸۰ نفر نیروی آتش نشان در حال فعالیت هستند و نیاز به یک دستگاه خودروی نردبان ۶۲ متری به شدت احساس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار