دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه:
دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه درباره قطع برق و گاز صنایع در فصل سرمای پیش رو ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۹۹۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 29 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد مرزی دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه صنایع تابستان امسال را به دلیل قطعی مکرر برق با مشکلات بسیاری پشت سر گذاشتند، گفت: کاهش تولید، افزایش هزینه‌های سربار و قیمت تمام شده، عدم امکان عمل به تعهدات و قرارداد‌ها و در نهایت رکود واحد‌های تولیدی همگی از پیامد‌های قطع برق در تابستان امسال بود.

او گفت: در فصل سرما مانند سال‌های گذشته به احتمال زیاد با افزایش مصرف گاز و قطع گاز صنایع بزرگ مواجه خواهیم شد.

 دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: قطع گاز صنایع بزرگ به شدت نیروگاه‌های برق را نیز تحت تأثیر قرار داده و موجب قطعی مجدد برق خواهد شد.

مرزی افزود: از سوی دیگر با قطع گاز، صنایع مجبورند سراغ سوخت فسیلی جایگزین بروند که برای تامین و نگهداری این سوخت نیز با مشکل مواجهند.

او ادامه داد: نگرانی‌هایی که درباره قاچاق سوخت وجود دارد بر روند تامین سوخت صنایع سایه انداخته و آن‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از انعکاس این نگرانی صنایع به مسئولان و دستگاه‌های مربوطه خبر داد و گفت: انتظار داریم از هم اکنون تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود.

مرزی افزود: به صنایع نیز توصیه کردیم به منظور تامین برق پایدار، نسبت به تهیه ژنراتور اقدام کنند.

او از پیامد‌های قطع برق و گاز صنایع هم یاد کرد و افزود: با این شرایط امکان عمل به تعهدات وجود ندارد و بازار‌های صنایع از دست می‌رود.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گرانی محصولات به دلیل بالا رفتن هزینه تمام شده تولید را از دیگر مشکلات برشمرد که دشواری آن بر عهده مصرف‌کنندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار