کوثر تنها، دختر ۱۷ ساله کرمانشاهی حدود دو سال پیش به صورت اتفاقی وارد دنیای وزنه برداری شد و خیلی سریع رشد کرد. حالا او این روز‌ها خودش را برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ عربستان آماده می‌کند.
کد خبر: ۹۹۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 29 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، با اشاره به گذشت دو سال از ورودش به این رشته، اظهار کرد: خیلی اتفاقی با این این رشته آشنا شدم و باتوجه به فیزیک بدنی مناسب، استعدادم را خیلی زود نشان دادم.

وی افزود: در روز‌های ابتدایی ورود به این رشته بسیاری از اطرافیان می‌گفتند، این ورزش برای مردهاست و زن‌ها را چه به چنین رشته هایی. می‌گفتند با این رشته برایم مشکلاتی بوجود می‌آید و نمی‌توانم آن را ادامه دهم.

این دختر وزنه بردار کرمانشاهی ادامه داد: باهمه حرف‌هایی که زده می‌شد، خانواده ام حمایتم کردند و همین باعث شد که حواشی ورودم به این رشته بین اطرافیان کم شود.

وی تصریح کرد: پس از ورود به وزنه‌برداری تمریناتم را منظم و مداوم ادامه می‌دادم و تمرینات سختی را پشت سر می‌گذاشتم و دو مدال طلا و یک مدال نقره کشوری را در این رشته کسب کردم.

تنها اضافه کرد: در نهایت در مسابقات کشوری برای حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری انتخاب شدم، اردو‌های آماده سازی خوبی را پست سرگذاشتیم و از ۱۶ مرداد تاکنون هم در اردو هستم.

وی با بیان اینکه این برای اولین بار است که به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوم، گفت: وزنه برداری بانوان رشته‌ای نوپا در ایران محسوب می‌شود، بنابراین رقابت در میادین جهانی سخت است.

عضو تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران اضافه کرد: با همه این‌ها تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی جده عربستان تمرینات سختی را پشت سرگذاشته و می‌توانیم روی سکو هم قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه تمام رقبایش را برای حضور در این رقابت‌ها آنالیز کرده، گفت: طبق آنالیزی که انجام داده‌ایم، با رقبایم در یک سطح هستم و تمام تلاشم این است که به عنوان یک دختر کُرد غیرتمندانه مسابقه بدهم.

تنها با بیان اینکه شرایط کرونایی و تعطیلی سالن‌ها اجازه نداده تا در کرمانشاه تمریناتش را به خوبی پشت سر بگذارد، گفت: حاکم شدن این شرایط باعث شد تا حدود شش هفت ماهی را در کرمانشاه تمرین نکنم، اما پس از شروع اردو‌ها دوباره تمریناتم را از سر گرفتم و خوشبختانه سطح آمادگی ام اکنون بسیار خوب است.

دختر وزنه بردار کرمانشاهی در دسته مثبت ۸۱ کیلوگرم ۱۴ مهر به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در جده عربستان اعزام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار