رییس سازمان آتنشانی کرمانشاه:
رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به وجود یازده ایستگاه آتشنشانی در کرمانشاه گفت: با توجه به وسعت و جمعیت کلانشهر کرمانشاه حداقل ۱۰ ایستگاه دیگر در سطح شهر نیاز داریم.
کد خبر: ۹۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 28 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد فرهودی به مناسبت روز آتشنشانی (هفتم مهر)  با اشاره به فعالیت ۲۸۰ آتشنشان در شهر کرمانشاه اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۰ نفر در بخش عملیات و ۳۰ نفر ستادی هستند.

وی میانگین سن آتشنشانان کرمانشاه را ۳۰ سال اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته تعدادی نیروی جوان به مجموعه آتشنشانی کرمانشاه اضافه شد که توانست میانگین سنی آتشنشانان استان را کاهش دهد.

فرهودی با اشاره به استقرار آتشنشانان در یازده ایستگاه آتشنشانی گفت: متاسفانه تعداد ایستگاه‌ها با توجه به وسعت و جمعیت شهر کرمانشاه کم است و اگر بخواهیم به استاندارد‌ها برسیم حداقل به ۱۰ ایستگاه دیگر در سطح شهر نیاز داریم.

رییس سازمان آتنشانی کرمانشاه به تجهیزات این سازمان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۸ خودروی آتشنشانی داریم و هرچه قدر امکانات و تجهیزات ایمنی و آتشنشانی سازمان افزایش یابد جا دارد، چرا که آتشنشانی کلانشهری مانند کرمانشاه به تجهیزات بیشتر و به روزتری نیاز دارد.

فرهودی خاطرنشان کرد: در این بین تامین یک نردبان ۶۲ متری برای آتشنشانی کرمانشاه یک ضرورت است که به طور جد پیگیر تامین آن هستیم.

وی تصریح کرد: تعداد آسمان خراش‌ها در شهر روبه افزایش است و از طرفی برخی واحد‌های مسکن مهر هستند که بیش از ۵۰ متر ارتفاع دارند و نیاز است برای دسترسی به آن‌ها حین حادثه حتما نردبان ۶۲ متری داشته باشیم.

فرهودی در ادامه با اشاره به اجرای سختگیرانه طرح جامع ایمنی در شهر کرمانشاه گفت: این طرح سالهاست اجرایی می‌شود، اما در یکی دو سال اخیر سخت گیری‌ها نسبت به اجرای آن افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این طرح یک سری اصول ایمنی برای ساختمان‌های تازه تاسیس اعمال می‌شود و آتنششانی بر آن‌ها نظارت دارد.

رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه گفت: اخیرا در این طرح بحث استفاده از درب‌های ضد حریق و سیستم‌های بارنده در پارکینگ‌ها بسیار پررنگ‌تر دنبال می‌شود.

فرهودی افزود: در کنار اجرای این طرح آتنششانی کرمانشاه دوره‌های آموزشی ایمنی را هم برای شهروندان برگزار می‌کند تا از این طریق بتوان از بسیاری حوادث پیشگیری کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار