رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه :
رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه از برگزاری اولین دوره رقابت‌های ماهیگیری غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 25 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نریمان رحمانی رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین دوره رقابت‌های ماهیگیری غرب کشور در کرمانشاه، گفت: در این رقابت‌ها ماهیگیران حرفه‌ای از استان‌های کرمانشاه، تهران، زنجان، البرز و کردستان حضور داشتند.

وی افزود: جمعا ۱۹ تیم در قالب تیم‌های دو نفره از همه رده‌های سنی در این رقابت‌ها حضور داشتند و در سد جامیشان شهرستان سنقر هنر و توانایی‌های خود را در ماهیگیری به نمایش گذاشتند.

مازیار نوذری دولتشاهی رئیس کمیته ماهیگیری هیات ورزش همگانی استان گفت: این رقابت‌ها طی روز‌های پنجشنبه و جمعه با دریافت مجوز‌های لازم و برقراری کمپ درکنار سد جامیشان برگزار شد.

او با تاکید بر اینکه برای برگزاری این رقابت‌ها تمام جوانب محیط زیستی در نظر گرفته شد، افزود: نوع طعمه‌هایی که در این رقابت‌ها استفاده شد، طعمه خشک بود که داخل آن مواد شیمیایی وجود نداشت.

رئیس کمیته ماهیگیری استان ادامه داد: قلابی که برای صید ماهی در این رقابت استفاده می‌شد، از نوع قلاب‌های مخصوصی است که تیغ (خار) برگشتی ندارد و آسیبی به ماهیان صید شده وارد نمی‌کند و البته بیرون آوردن ماهی با این قلاب از آب کار بسیار دشواری است و نیازمند مهارت بالایی است.

او با تاکید براینکه تمام ماهیان شکار شده در این رقابت دوباره داخل آب رها سازی شدند، گفت: ماهیان صید شده پس از سنجش میزان وزن و قد آن‌ها دوباره داخل آب رها سازی شدند.

نوذری دولتشاهی با اشاره به موفقیت آمیز بودن برگزاری این رقابت ها، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک مجوز برگزاری یک دوره کلاس‌های ماهیگیری را برای مردم استان از اداره کل ورزش و جوانان استان بگیریم.

 این مسئول گفت: به نفرات برتر این رقابت‌ها جوایز نقدی از یک تا دومیلیون تومان پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار