فرماندار سنقر و کلیایی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: پتروشیمی این شهرستان به عنوان نخستین واحد تولیدی متیل آمین در کشور با سرمایه‌گذاری ۵۹ میلیون دلاری یازده درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۹۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 24 September 2021

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به تداوم عملیات اجرایی احداث پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی اظهار کرد: دیوارکشی محوطه پروژه انجام شده و ساختمان اداری و سایت اصلی پتروشیمی این شهرستان به ترتیب ۸۰ و یازده درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون هیچ مانعی برای ادامه روند ساخت پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی وجود ندارد، افزود: فناوری‌های لازم برای این پتروشیمی از اروپا خریداری شده و باید این تجهیزات در محل پروژه نصب شود.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: پیمانکار پتروشیمی این شهرستان یکی از شرکت‌های هولدینگ خلیج فارس بوده و به نوعی وابسته به وزارت نفت است.

مرتضوی پیشرفت پروژه اجرایی پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی را مناسب دانست و گفت: کلنگ عملیات اجرایی این پروژه در خردادماه ۱۳۹۸ به زمین خورده اما برنامه اولیه پتروشیمی سنقر و کلیایی برای تولید مشتقات پلیمری بوده که با توجه به اشباع بودن این محصول در کشور، با اتلاف وقت چندماهه برای تغییر محصول و سپس مشکلات انتقال ارز به دلیل تحریم‌های ظالمانه محصول تولیدی این پتروشیمی به متیل آمین تغییر پیدا کرده و تجهیزات آن خریداری شد.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان نخستین واحد تولید متیل آمین در کشور از سال ۹۹ آغاز شده و پس از بهره‌برداری از این پتروشیمی از متیلن آمین تولیدی در کودهای شیمیایی و آلی استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی تاریخ افتتاح پتروشیمی این شهرستان را تیرماه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: احداث این پروژه در مساحت ۸.۷ هکتار درنظر گرفته شده که با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، بخش خصوصی برای احداث یک واحد پایین دستی در این زمین سرمایه‌گذاری می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: خوراک شرکت نگین پتروشیمی سنقر گاز طبیعی بوده و این پروژه در صورت بهره‌برداری ظرفیت تولیدی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن متیل آمین را در سال دارد.

وی حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی را ۵۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: پس از بهره‌برداری از این پروژه ۵۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند، هم‌اکنون ۲۵۰ نفر در حال ساخت پتروشیمی این شهرستان هستند.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: زیرساخت‌هایی همچون زمین، برق و مجوز چاه آب برای پتروشیمی این شهرستان فراهم شده و تامین گاز این پروژه لازم است.

مرتضوی افزود: پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی انواع ماده متیل آمین را طی سال به میزان ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در درجه‌های مختلف در ۲ نوع محلول در آب و بدون آب تولید و با تکمیل پروژه پایین دست میزان اشتغال به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار