مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کرمانشاه خبر داد؛
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه از اشتغال یک هزار و ۲۰۰ کولبر این استان در طرح «کاک برکت» در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 23 September 2021

میثم کلهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از معضلات مناطق مرزی استان کرمانشاه فعالیت کولبری بوده که از سال ۹۹ طرحی با عنوان «کاک برکت» در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برای اشتغالزایی کولبران اجرا شد.

وی افزود: در طرح کاک برکت از تمامی ایده‌های اشتغالزایی قوی و بنگاه‌محور حمایت و اولویت تکمیل نیروهای کار در این طرح‌ها کولبران شناسایی شده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه تصریح کرد: کولبران توسط فرمانداری‌ها و گروه‌های جهادی شناسایی شده و اسامی و مشخصات آن‌ها در دسترس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته است.

به گفته کلهری در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۴۵۰ طرح در بخش «کاک برکت» یک هزار و ۲۰۰ شغل ثابت و متغیر در استان کرمانشاه ایجاد کرده و تا پایان سال تعداد طرح‌های این بخش به بیش از یک هزار مورد افزایش می‌یابد، بنیاد برکت در صورت سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی در قالب کمک‌های فنی اعتباری در طرح «کاک برکت»، مبلغی معادل پنج برابر میزان سرمایه را به دستگاه‌‌های اجرایی مذکور تزریق می‌کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه باید با توجه به ویژگی‌های منطقه نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند، بسته‌های نوظهور توسط بنیاد برکت حمایت می‌شود.

کلهری با بیان اینکه در این حوزه اشتغالزایی‌هایی در مناطق مرزی استان کرمانشاه انجام شده که سبب بالاتر رفتن درآمد مردم این منطقه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این درآمد کفایت زندگی کولبران را نمی‌کند، این افراد باید در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شده تا به شغل‌های کاذبی همچون کولبری روی نیاورند.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه افزود: نوع اشتغال خرد خانگی بر اساس منطقه و توانایی فرد انتخاب می‌شود، به عنوان مثال افراد می‌توانند در حوزه‌های بوم‌گردی، دامپروری، صنایع دستی و قالی‌بافی فعالیت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار