معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه :
تا کنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان کرمانشاه واکسن کرونا دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۹۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 22 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۴۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ تزریق ۸ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به دانش آموزان کرمانشاهیساله در استان داریم، گفت: واکسن تزریقی به دانش اموزان از نوع سینوفارم است که به صورت دو دوز تزریق می‌شود.

شاه آبادی با اشاره به اینکه عارضه خاصی در تزریق واکسن سینوفارم به دانش آموزان مشاهده نشده، افزود: از نظر فیزیولوژیکی هیچ تفاوتی بین افراد ۱۲ ساله با ۱۸ ساله نیست و خطری برای تزریق واکسن در این گروه سنی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها افرادی که تب حاد دارند، به کرونا مبتلا هستند و یا به تخم مرغ حساسیت بالایی دارند، نمی‌توانند واکسن تزریق کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با تاکید بر اینکه افراد واجد الشرایط تا ۱۰ مهر ماه فرصت دارند برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و خودرویی مراجعه کنند، تصریح کرد: اگر نتوانیم تا مهرماه آمار واکسیناسیون را به ۷۰ درصد برسانیم قطعا با شیوع موج ششم با آمار بالای مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

به گفته شاه آبادی تاکنون ۷۷۹ هزار و ۸۸۶ دوز اول (۵۲.۶ درصد جمعیت هدف) و ۴۵۰ هزار و ۱۰۵ دوز دوم (۳۰.۴ درصد) واکسن کرونا در استان کرمانشاه تزریق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار