تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد؛
جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان کرمانشاه می‌تواند از مورد سواستفاده قرار گرفتن این افراد و آسیب‌رسانی معتادان به جامعه جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۹۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 18 September 2021

خبرگزاری تابناک کرمانشاه: اعتیاد یکی از معضلات جامعه امروزی بوده که علاوه بر از بین بردن کانون گرم خانواده‌ها سبب مختل شدن نظم عمومی و نارضایتی مردم از حضور معتادین متجاهر در سطح شهر می‌شود.

اعتیاد یکی از چهار بحران جهانی روز است که میلیون‌ها زندگی را ویران کرده و سرمایه‌های ملی برای مبارزه با آن یا صدمات ناشی از آن صرف می‌شود، جمع آوری معتادان متجاهر برای جلوگیری از مورد سوء استفاده قرار گرفتن این افراد و آسیب رسانی احتمالی معتادان متجاهر به جامعه صورت می‌گیرد.

در این راستا خبرنگار تابناک کرمانشاه برای اطلاع از نحوه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر به سراغ مسئول مربوطه رفت.

اعزام تیم‌های سیار خدمات‌رسانی به مراکز آسیب‌خیز کرمانشاه

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور معتادان متجاهر یک مرکز ماده ۱۶ اجباری برای این افراد در کیلومتر ۱۰ جاده سراب نیلوفر شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

وی افزود: این مرکز در هر دوره ۴۰ روزه با حکم قضایی پذیرای ۳۰۰ معتاد متجاهر بوده که این افراد در طول دوره یک الی سه ماهه می‌توانند خدمات مربوطه را دریافت کنند، در صورت صدور حکم قضایی این افراد تا ۶ ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سه مرکز شبانه مردان و یک مرکز شبانه زنان در این استان از غروب تا طلوع آفتاب پذیرای معتادین متجاهر بوده و امکان استحمام و دریافت غذای گرم و وسایل بهداشتی در این مراکز وجود دارد.

محمدی ادامه داد: چهار مرکز گذری و ۲ تیم موبایل‌ون در شهر کرمانشاه وجود داشته که تیم‌های سیار موبایل‌ون به پاتوق معتادین متجاهر و مراکز آسیب‌خیز شهر رفته و تمامی خدمات مربوطه که در مراکز ثابت انجام می‌شود، را ارائه می‌دهند.

به گفته وی ۱۰ مرکز درمانی سرپایی که خدمات دارویی و برنامه‌های درمانگری و مددکاری را ارائه می‌دهند، در شهر کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت رویت معتادان متجاهر در شهر می‌توانند با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس حاصل کرده و موضوع را گزارش دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار