مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه:
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه از تحقق برنامه سه ساله بخش صنایع تبدیلی استان خبر داد و گفت: در این برنامه افزایش ظرفیت ۷۰۴ هزار تنی صنایع تبدیلی تا پایان سال ۱۴۰۰ هدف گذاری شده بود که این میزان اکنون محقق شده است.
کد خبر: ۹۹۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 17 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سعید کریمی» با بیان اینکه این افزایش ظرفیت در قالب ۶۸ طرح، اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۳۲ نفر را به دنبال داشته است، افزود: با این افزایش ظرفیت حدود ۵۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه هم اکنون در فرآوری و بسته بندی جایگاه خوبی دارد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه این استان در تولید نخود، طی سال‌های گذشته در زمینه بسته بندی این محصول حرفی برای گفتن نداشیم، اما اکنون ۲ واحد سورت لیزری برای بسته بندی و صادرات و ۲ واحد تولید فلافل و لپه نخود در استان فعالیت دارند که توانسته اند بازار خوبی در اقلیم کردستان عراق به دست آورند.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: هنوز جای کار زیادی در بحث فرآوری نخود در استان وجود دارد و نباید تنها به ساخت این واحدها اکتفا کنیم، به همین دلیل در تلاشیم با برنامه ریزی‌های انجام شده واریته‌های نخود را که در صنعت کاربرد دارد، بیشتر در استان کشت کنیم.

کریمی گفت: در سال های گذشه تنها یک کارخانه رب در استان کرمانشاه فعالیت می‌کرد که بازار انحصاری در اختیار داشت، اما هم اکنون با احداث سه واحد فرآوری گوجه بازار رقابتی برای تولید محصول فرآوری شده با کیفیت فراهم شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز یک واحد دیگر فرآوری گوجه در شهرستان سنقر و کلیایی در دست احداث است که پیش بینی می‌شود اواخر سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار