معاون استاندار کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر جلوگیری از انحراف منابع تسهیلات بانکی در پرداخت به واحد‌های اشتغالزایی در استان، گفت: برای پشتیبانی از مشاغل خانگی تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 16 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهزاد باباخانی» در جلسه بررسی توزیع اعتبارات مرتبط با مشاغل خانگی در استانداری کرمانشاه، با تاکید بر تلاش و جدیت دستگاه‌های اجرایی در تحقق تعهدات مربوط به اشتغالزایی، افزود: مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های مهم برای اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای کارآفرینی و درآمدزایی در منزل است.

او گفت: برنامه ریزی برای هدفمند کردن و جلوگیری از اتلاف منابع و اهلیت سنجی پشتیبان‌ها اهمیت بسزایی دارد.

باباخانی تاکید کرد برخی تجربیات گذشته که این تسهیلات به اسم مشاغل خانگی اخذ و در واقع هیچ دستاورد و اشتغال زایی نداشت تکرار نشود.

در این جلسه گزارشی از توزیع اعتبارات مشاغل خانگی سال ۱۳۹۹ و برنامه دستگاه‌ها در سال۱۴۰۰ ارائه و در خصوص جزئیات آن بحث و تبادل نظر گردید.

در این جلسه؛ قبادی مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری استان، عزیزی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، عسگری مدیر کل بنیاد شهید و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل عضو این جلسه حضور داشتند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در بهار امسال ۱۴.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان دانش آموخته دانشگاهی هستند.

هم اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار