معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پویش «مجاهدین واکسیناسیون» مشارکت کردند.
کد خبر: ۹۹۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 14 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مفدا، محمدرضا غلامی اظهار کرد: دانشجویان علوم پزشکی در همه مقاطع تحصیلی از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا در همه فعالیت‌های داوطلبانه حضوری مؤثر داشتند و این مشارکت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به خوبی مشاهده می‌شود. در حقیقت پویش «مجاهدین واکسیناسیون» می‌تواند راهگشای روند تسریع و تکمیل واکسیناسیون مردم در نقاط مختلف کشور باشد؛ حضور و مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در این پویش ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۸ درصد از دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه در همه مقاطع تحصیلی، از بدو آغاز واکسیناسیون تاکنون واکسینه شده‌اند، افزود: عمده واکسن‌هایی که برای ترزیق به دانشجویان استفاده کرده‌ایم بیشتر از نوع سینوفارم، اسپوتنیک‌ و آسترازانکا بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تسریع در انجام روند واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی باعث سرعت بخشی هرچه بیشتر بازگشایی دانشگاه‌ها خواهد شد، گفت: انجام واکسیناسیون تا حدی از نگرانی ما در خصوص اسکان دانشجویان در خوابگاه کاسته است و در حال حاضر مشکلی برای بازگشایی دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها و تامین  امور رفاهی دانشجویان  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

وی افزود: همچنین از دو ماه گذشته موضوع محدودیت خدمات رفاهی، خوابگاهی و تغذیه به دانشجویانی که هنوز واکسن نزده‌اند، ادامه دارد و برای ایمن بودن دانشجویان از این ویروس، این محدودیت‌ها اعمال شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص ۲ درصد باقی‌مانده دانشجویانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد جزو دانشجویانی بوده‌اند که یا به دلیل ابتلاء به کرونا نتوانسته‌اند هنوز واکسینه شوند و یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند که یکسری محدودیت‌ها برای این افراد، ایجاد شده است. به هر حال ما تلاش می‌کنیم در مسیر واکسینه کردن همه دانشجویان اقدامات لازم صورت گیرد.

غلامی افزود: دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه طی چند مرحله از اسفند ماه تاکنون در مقاطع مختلف اعم از دانشجویان بالینی، تحصیلات تکمیلی. اینترن‌ها، رزیدنت‌ها و دانشجویان کلاس‌های تئوری و عملی واکسینه شده‌اند و امید است با انجام صد درصدی واکسینه کردن دانشجویان، بتوانیم شاهد برگزاری کامل کلاس‌ها به صورت حضوری باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه همیشه شاهد حضور گسترده دانشجویی در پویش‌های مختلف خیرخواهانه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این استقبال را در طرح شهید سلیمانی، برگزاری پویش «اهدای خون، تداوم زندگی» ویژه دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور، «داوطلبان طرح ملی واکسیناسیون» و سایر فعالیت‌های داوطلبانه مشاهده کردیم و خوشبختانه در دانشگاه ما نیز فعالان و دانشجویان نهادهای دانشجویی اعم از اعضای شورای صنفی، کانون‌های فرهنگی، بسیج دانشجویی و انجمن‌های علمی همواره در صحنه حضور دارند.

وی بیان کرد:  انتظار ما این است که همین استقبال گسترده از  پویش «مجاهدین واکسیناسیون»صورت بگیرد.

غلامی با اشاره به واکسیناسیون کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه ما در دانشگاه سهمیه دانشجویان را از کارکنان جدا کردیم و توانستم کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در بخش معاونت فرهنگی و دانشجویی و نیروهای پیمانکار شرکتی طرف قرارداد خود از جمله رانندگان ترابری و کارکنان سلف سرویس و آشپزخانه را نیز واکسینه کنیم. تقریبا بالغ بر ۱۵۰ نفر از کارکنان ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی طی ماه‌های گذشته واکسینه شده‌اند.

غلامی افزود: ۹۸ درصدی که در این دانشگاه واکسینه شده‌اند، حدود پنج هزار دانشجوی بومی و غیربومی هستند و امیدوارم با تکمیل روند واکسیناسیون، کلاس‌های تئوری و عملی ما به صورت حضوری برگزار شود. بر اساس اعلام معاونت آموزشی، کلاس‌ها اعم از تئوری، عملی، کارآموزی و کارورزی‌ها حضوری برگزار می‌شود و آزمون‌ها به صورت حضوری دی و بهمن‌ماه برگزار می‌شوند.

مشارکت حدود ۲۵۰ دانشجو در پویش « مجاهدین واکسیناسیون»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت حدود ۲۵۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه در پویش مجاهدین واکسیناسیون اظهار کرد: این دانشجویان جزو فعالان نهادهای دانشجویی همچون کانون‌های جهادی، شوراهای صنفی و بسیج دانشجویی هستند که خوشبختانه مشارکت خوبی از سوی آنها صورت گرفت و امیدوارم طی روزهای آینده، در مجموع حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان ما به این پویش بپیوندند.

غلامی گفت: حدود ۲۲۰ نفر از دانشجویان ما که عضو شورای صنفی دانشگاه بودند در مسیر انجام واکسیناسیون، یاریگر ما بوده‌اند. همچنین ۷۳ نفر دیگر از دانشجویان ما نیز برای مشارکت در انجام طرح واکسیناسیون، اعلام آمادگی کردند که ما آنها را از طریق معاونت بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان  معرفی کردیم تا با حضور در مراکز تجمیعی، نسبت به انجام امور محوله، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه در انجام روند واکسیناسیون عمومی مردم اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ نفر از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی مشارکت خوبی با دانشگاه در این زمینه داشتند. ضمن اینکه پایگاه دوم بسیج دانشجویی نیز در فضای دانشگاه‌ آزاد اسلامی در حال راه‌اندازی است که ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی تلاش کردیم نسبت به تامین نیروهای واکسیناتور و همچنین تجهیز پایگاه‌ها به لوازم و تجهیزات واکسیناسیون، اقدامات لازم را انجام دهیم. به هرحال یک فضای کاملا دانشجویی در این پایگاه‌ها ایجاد شده تا مردم در فضایی مناسب، آماده دریافت خدمات باشند. علاوه بر آن، توزیع بروشور و تراکت‌های آموزشی توسط نیروهای بسیج دانشجویی در این پایگاه‌ها، انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مشارکت بالا و تحسین برانگیز شورای صنفی در امر ارائه خدمات رفاهی به دانشجویانی که داوطلبانه در امر واکسیناسیون یاریگر دانشگاه هستند، اشاره کرد و گفت: دانشجویان عضو شورای صنفی در زمینه هماهنگی برای غذا و خوابگاه و خدمات حمل و نقل دانشجویان داوطلب واکسیناسیون، کمک ما هستند چرا که یکسری از دانشجویان داوطلب که برای حضور در طرح واکسیناسیون، اعلام آماگی کرده‌اند، غیربومی هستند و از خوابگاه و تغذیه دانشجویی استفاده می‌کنند که در این راستا و برای تسهیل در کار، از شورای صنفی کمک گرفته‌ شده است.

غلامی همچنین از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، معاونت توسعه و معاونت بهداشت، خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه، نحوه به کارگیری و صدور مجوز برای نیروهای داوطلب دانشجویی در امر واکسیناسیون، در نظر گرفتن حق‌الزحمه برای این افراد و همچنین بودجه و تامین اعتبار آن از سوی معاونت توسعه در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار