مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاهش ۱۳ درصدی آمار طلاق در این استان طی سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 13 September 2021

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آمار طلاق در استان کرمانشاه طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در تمامی شهرهای دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه سامانه «تصمیم» راه‌اندازی و در آن خدمات مشاوره‌ای برای کاهش آمار طلاق زوجین ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مراکز حمایتی کودکان کار اشاره کرد و گفت: ۲ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده برای کودکان کار این استان در نظر گرفته شده که در هر یک از آن‌ها ۱۲۰ پرونده حمایتی و آموزشی وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: کودکان کار بی‌سرپرست و بدسرپرست با دستور قضایی به مراکز شبانه‌روزی ارجاع داده شده و پیگیری‌های مددکاری در ابتدا برای بازگرداندن کودک به خانواده بوده و در صورت مناسب نبودن شرایط، این افراد در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به مراکز دیگر سازمان بهزیستی استان کرمانشاه افزود: مرکز «ندای مهر» برای حمایت از دختران در معرض آسیب و مرکز «راه نوین» برای حمایت از زنان آسیب‌دیده اجتماعی بوده که این زنان از ۱۳ محله حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه شناسایی و به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودکشی با شماره رایگان ۱۲۳ مراکز اورژانس اجتماعی تماس برقرار کرده تا مددکاران اجتماعی به سرعت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار