معاون بنیاد مسکن کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: سه هزار واحد مسکونی روستایی در این استان طی سال جاری مقاوم‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 13 September 2021

فرهاد فقیهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به مسکن روستایی اظهار کرد: ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمانشاه وجود داشته که از این تعداد ۷۷ هزار واحد معادل ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و بازسازی شده است.

وی افزود: درصد بالایی از ۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی مذکور در مدت ۱۶ سال با استفاده از اعتبارات ویژه خود و زلزله آبان ماه ۹۶ و درصد پایینی از واحدهای مذکور پیش از سال ۸۴ مقاوم‌سازی و بازسازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان تاکنون بازسازی نشده که با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه در سال جاری سه هزار واحد مسکونی برای مقاوم‌سازی به بانک معرفی و سپس نوسازی می‌شود.

فقیهی به میزان تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: مقدار این تسهیلات در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ به یک صد میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی با بازپرداخت ۲۰ ساله با سود پنج درصد و ضمانت زنجیره‌ای ارائه می‌شود.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق فرمانداری و بخشداری‌ها انجام شده است.

فقیهی تاکید کرد: با وجود گسل‌های فعال در استان کرمانشاه و امکان وقوع زمین لرزه، بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی امری ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار