معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجوی ایرانی و بین‌المللی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 11 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حبیب‌الله خزایی صبح امروز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۳۴ عضو هیات علمی شامل ۴۶ استاد، ۱۱۶ دانشیار ۳۲۶ استادیار و ۴۶ مربی در ۹ دانشکده این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۲۰ رشته تخصصی اصلی پزشکی و ۲ رشته فوق تخصصی جراحی قلب و عروق و اورولوژی اطفال تدریس شده و در مجموع سه رشته دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، ۲۶ رشته کارشناسی، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد و ۱۰ رشته دکتری تخصصی وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی و ۶۰۸ دانشجوی بین‌المللی که عمدتاً از کردستان عراق هستند، در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل کرده و این دانشگاه پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین دانشجوی خارجی در کشور را دارد.

وی افزود: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۲ رشته فیزیوتراپی و کاردرمانی از ۲ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و رشته گفتار درمانی در آینده‌ای نزدیک در این دانشکده تدریس می‌شود، مجوز تدریس جراحی فک و صورت به عنوان نخستین رشته تخصصی دانشکده دندانپزشکی اخذ شده و این تدریس رشته از مهرماه سال جاری آغاز می‌شود.

خزایی تصریح کرد: تدریس ۲ رشته مورد موافقت دبیرخانه شورای تخصصی برد دندانپزشکی قرار گرفته و مجوز تدریس ۲ رشته دکتری تخصصی تغذیه و صنایع غذایی در دانشکده تغذیه مجوز و یک رشته دکتری تخصصی در دانشکده داروسازی اخذ شده است.

برخی رشته‌های تخصصی پزشکی فاقد متقاضی است

به گفته خزایی ۸۵ گروه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال بوده و در طول چهار سال گذشته اجازه تدریس هیچ رشته‌ای از این دانشگاه گرفته نشده است، در صورت تشخیص بردهای تخصصی و عدم صلاحیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور ارسال اخطار کتبی و سپس تعلیق تدریس رشته مذکور به مدت ۲ سال انجام در نهایت مجوز تدریس رشته در آن دانشگاه گرفته می‌شود، البته برخی رشته‌ها به دلیل سختی کار و مناسب نبودن درآمد آن‌ها همچون تخصص بیهوشی و طب اورژانس در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فاقد متقاضی است.

وی یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را عدم وجود پردیس مناسب عنوان کرد و افزود: دانشکده‌های این دانشگاه در شهر کرمانشاه پراکنده بوده و هم‌اکنون احداث دانشکده دندانپزشکی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از اتمام آن احداث دانشکده پزشکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

خزایی به اقدامات انجام شده پیش از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان پزشکی به صورت شبانه‌روزی در زلزله و سیل نسبت به خدمات‌رسانی اقدام و پس از شیوع ویروس کرونا در طول ۱۸ ماه گذشته در بیمارستان ها حضور پیدا کردند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: اعضای هیئت علمی گروه بیماری‌های عفونی در ۱۸ ماه اخیر ۲ یا سه بار به کرونا مبتلا شده و از خودگذشتگی‌های فراوانی را از خود نشان دادند.

وی حفظ سلامت دانشجویان پزشکی را از اولویت‌های دانشگاه علوم ‌پزشکی‌ کرمانشاه برشمرد و گفت: آموزش‌های رشته‌های پزشکی به صورت عملی و تئوری بوده که در ۱۸ ماه گذشته تمامی تلاش این دانشگاه برای برگزاری حضوری کلاس‌های عملی بوده اما در بخش تئوری آموزش مجازی در اولویت قرار گرفت.

بارگذاری ۲۰۰۰۰ محتوای آموزش مجازی در سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا تمامی تلاش‌ها برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای دانشجویان انجام شده است، افزود: پیش از شیوع کرونا ۵۰ محتوای آموزشی مجازی روی سایت اینترنتی این دانشگاه بارگذاری شده که هم‌اکنون این تعداد به ۲۰ هزار محتوای آموزشی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: مرور بیماران شب قبل در برنامه مورنینگ رشته‌های تخصصی برای تعداد محدودی از دانشجویان به صورت حضوری و همزمان برای سایر دانشجویان به صورت تصویری و مجازی انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت همه‌گیری بیماری‌ها برای تمامی دانشجویان پزشکی آموزش داده شده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده و تعدادی از آن‌ها که دُز نخست واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده بودند، با توجه به عدم ورود این واکسن به کشور بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت می‌توانند واکسن آسترازنکا را در دُز دوم تزریق کنند.

وی ادامه داد: تا اوایل مهرماه سال جاری تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند، البته در مهرماه سال جاری یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی جدید وارد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شده که باید واکسن کرونا برای آن‌ها تزریق شود.

خزایی به برگزاری آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: آزمون‌های جامع شامل هشت آزمون جامع پیش کارورزی و دندانپزشکی، هشت آزمون صلاحیت بالینی، هشت آزمون زبان، ۲ آزمون صلاحیت پرستاران، ۲ آزمون ورودی دستیاران، ۲ آزمون دکترای تخصصی و ۲ آزمون ارتقا به صورت حضوری برگزار شده که در هر یک از این آزمون‌ها بیش از ۲ هزار نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان در آزمون‌های جامع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر سالن‌های این دانشگاه سالن‌های دیگری اجاره و آزمون در چند روز متوالی برای رشته‌های مختلف برگزار شد.

خزایی خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیناسیون دانشجویان علیه ویروس کرونا امکان برگزاری امتحانات درون دانشکده‌ای وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار