رییس گروه بنا‌های تاریخی استان از واگذاری سه اثر تاریخی کرمانشاه به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 11 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از صدا و سیما مرکز کرمانشاه، خانی گفت: بر اساس مصوبه وزارت میراث فرهنگی قرار بر این شده که بنا‌های تاریخی سه اثر تاریخی کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار می‌شودکشور برای حفظ و نگهداری به بخش خصوصی واگذار شود که در این رابطه خانه تاریخی خواجه باروخ، خانه حاج آخوند و حمام حاج شهباز خان در کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی افزود: خانه خواجه باروخ در طرح ارایه شده برای احیا به مجتمع اقامتی - پذیرایی سنتی تبدیل می‌شود ضمن اینکه با حضور سرمایه گذاران این بنا مرمت و حفظ خواهد شد.

رییس گروه بنا‌های تاریخی استان خاطرنشان کرد: حمام حاج شهباز خان نیز به سازمان یونیدو واگذار شده که در راستای احیای رشته‌های صنایع دستی کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های صنایع دستی و حرفه آموزی در این بنای تاریخی برگزار می‌شود.

خانی اظهار داشت: خانه سوری، خانه فیض مهدوی، خانه زرشکیان، خانه یزدی و حمام نظام از اثار تاریخی هستند که با هدف احیا و حفظ این بنا‌ها پیش از این به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز واگذاری آثار تاریخی که در مالکیت دولت قرار دارند، در دستور کار قرار گرفته گفت: خانه سیدین، مدرسه معتضد الدوله، کاروانسرا‌ها و حمام‌های تاریخی که مصوبه هیات وزیران دارند در این طرح پیگیری می‌شود.

خانی یاداور شد: بسیاری از آثار تاریخی نیاز به مرمت و احیا دارند که اگر این اقدام صورت نگیرد در معرض تخریب و نابودی قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار