دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: ۲۶ زندانی در شهرستان کرمانشاه آزاد شدند.
کد خبر: ۹۹۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 11 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه، شهرام کرمی در حاشیه بازدید از زندان کرمانشاه اظهار کرد: در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طی چندسال اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: بازدید امروز به این منظور صورت گرفت تا با حضور ۵۰ نفر از قضات دادسرای کرمانشاه در زندان مرکزی در دیدار رودرو و چهره به چهره با زندانیان مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: در این دیدارها برخی از پرونده‌ها نیاز به بررسی و پیگیری‌هایی در محاکم قضایی داشته و در مجموع ۲۶ نفر از زندانیان از زندان آزاد شدند.

کرمی با بیان اینکه زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات دادسرای شهرستان کرمانشاه ارتباط گرفتند، گفت: زندانیانی که در این دیدارها حکم آزادی خود را گرفتند،‌ بیشتر در قالب مرخصی پایان حبس یا نهادهای ارفاقی به آن‌ها این آزادی داده شده است.

وی با بیان اینکه زندان برای افراد دارای مشکلات خانوادگی و مالی مناسب نیست، افزود: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه‌ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده‌اش دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی این استان را سیاست حبس‌زدایی اعلام کرد و گفت: زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند باید زندانی شوند.

وی برای مجرمان سابقه‌دار و برهم‌زنندگان آرامش مردم خط و نشان کشید و تاکید کرد: برخورد دستگاه قضایی با این گروه از افراد سخت و بازدارنده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار