رییس مرکز فنی و حرفه‌ای سرپل‌ذهاب گفت:در چهار ماه گذشته از سال جاری بیش از ۱۲ هزار ساعت آموزش فنی در این مرکز به هنرجویان رشته‌های مختلف مهارتی ارایه شده است.
کد خبر: ۹۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 30 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا محسن بابلی افزود: در این مدت ۴۷ دوره آموزشی برگزار شده و ۲۰۴ کارآموز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ۲۷‌هزار و ۹۸۷ نفر ساعت در این دوره‌ها که با هدف ترویج رونق بخش و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برگزار شد، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

بابایی گفت: در پایان این دوره‌های آموزشی به هنرجویان گواهی ارایه شد البته در صورت فعالیت آنها در رشته‌های مورد نظر پروانه تولید برایشان صادر می‌شود تا از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات لازم را برای ورود به بازار کار دریافت کنند.

وی با اشاره به اموزس رشته‌های آزاد فنی و حرفه ای توسط بخش خصوصی در سرپل‌ذهاب ادامه داد: امسال در صنعت ساختمان ۵۰ نفر، ۱۴ نفر در حوزه قالیبافی، در عرصه محلی دوزی نیز ۲۰ نفر در مراکز و آموزشگاه‌های آزاد آموزش دیده‌اند.

بابلی اضافه کرد: در دوره ثابت شهری طی این مدت رشته تعمیرکار خودروهای سواری و بنزینی درجه ۲ تعداد کارآموزان ثبت نامی ۲۰ نفر با چهار هزار و ۳۴۰ نفر ساعت عملکرد آموزشی بود که هفت نفر ۴۸۰ ساعت آموزش دیدند.

وی یادآور شد: حرفه هایی شامل تعمیرکارسواری های بنزینی درجه ۲، تعمیرکار برق خودرو درجه ۲، جوشکاری مخازن فولادی، لوله کشی و نصاب درجه یک، لوله کشی فاضلاب و نصب لوله و تعمیرکار آبگرمکن دیواری در این مرکز برای علاقه مندان آموزش داده می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار