مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به کم‌آبی و خشکی تالاب هشیلان، از ایجاد ذخیره‌گاه موقتی برای نجات آبزیان تالاب خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 29 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس فریدون یاوری در توضیح اقدامات صورت گرفته برای حفظ تالاب هشیلان از خشکسالی، اظهار داشت: در فضای مجازی خبر از خشکسالی تالاب هشیلان در کمتر از سه هفته آینده خبر داده شده که باید اعلام کنیم از طرف محیط زیست زمان مشخصی برای خشک شدن آن اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در این راستا با شرکت آب منطقه‌ای استان صحبت‌های صورت گرفته تا از خط انتقال آب گاوشان با یک دبی خاص آب را به سراب سبزعلی که منع اصلی تأمین کننده آب تالاب هشیلان است، منتقل شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس بازدیدهای صورت گرفته خروجی سراب سبزعلی به درون تالاب به‌عنوان ذخیره‌گاه آب در نظر گرفته‌ شده تا با استفاده از تانکر و آب گاوشان این محل به ذخیره‌گاه موقتی برای آبزیان تالاب تبدیل شود.

وی تصریح کرد: برای انتقال آب گاوشان، مسیر طولانی است، تقریبا ۱۵ تا ۱۶ ساعت طول می‌کشد که آب به درون سراب سبزعلی برسد که باید محیط‌بانان روی این قضیه نظارت داشته باشند.

یاوری ادامه داد: برای حفظ آبزیان فعلا با همکاری منابع طبیعی از طریق یک دستگاه تانکر آب را به ذخیره‌گاه موقت رسانده‌ایم تا ان‌شاءالله آب گاوشان هم به آن اضافه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار