هفت شرکت تعاونی زنان روستایی برای ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت‌های کشاورزی و صنایع‌دستی آن‌ها در کرمانشاه راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم زنان روستایی نقش قابل توجهی در جامعه روستایی ایفا می‌کنند و میزان نقش و مشارکت آن‌‌ها در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و خدماتی در سظح بالایی است.

آن‌ها نقش مهمی در تولید و فراوری محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند و زنان روستایی در بیشتر جوامع نیروی عمده کار کشاورزی را تشکیل می‌دهند و نگهداری و مراقبت از دام و طیور و برخی فعالیت‌های مربوط به بازاریابی و فروش محصولات از جمله زمینه‌های مشارکت زنان در کار کشاورزی به شمار می‌روند و علاوه بر اینکه تولیدات صنایع‌دستی توسط این بانوان در سراسر استان کرمانشاه زبانزد است.

با توجه به اینکه نقش زنان روستایی در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه روستایی واقعیتی انکارناپذیر است هفت شرکت تعاونی روستایی زنان راه‌اندازی شده و فعالیت‌های منتنوعی در این شرکت‌ها در حال انجام است.

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از فعالیت 7 شرکت تعاون روستایی زنان خبر داد و اظهار داشت: این شرکت‌ها با به‌کارگیری بانوان روستایی در سطح استان فعالیت‌های متنوعی مانند گیوه‌بافی‌، پرورش قارچ، کشت زعفران، بادام زمینی، رستوران بانوان و کشت و بسته‌بندی گیاهان دارویی و غیره از سوی زنان روستایی انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار