رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) گفت: از اوسط شهریورماه افراد بالای 50 سال علاوه به دریافت واکسن کرونا نسبت به دریافت واکسیناسیون آنفلوآنزا فصلی هم اقدام کنند.
کد خبر: ۹۸۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سیاوش وزیری با اشاره به وضعیت شیوع کرونا ویروس از نوع دلتا در جامعه، اظهار داشت: در این شرایط وضعیت قدری متفاوت‌تر شده است؛ افراد با تصور اینکه مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، تاخیر در مراجعه سرپایی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به هیچ وجه چرخش فعال ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد و تمام علائم تنفسی اعم از تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و آبریزش چشم و بینی باید به عفونت کووید۱۹ به ویژه دلتا یا واریانت هندی نسبت داده شود که با مراجعه زودهنگام به پزشک و شروع درمان روند بهبودی تسریع خواهد یافت.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) گفت: احتمال دارد از چند هفته آینده با توجه به آغاز چرخش ویروس آنفلوآنزا را داشته باشیم، بنابراین توصیه می‌شود از اوسط شهریورماه افراد بالای ۵۰ سال، بیماران زمینه‌ای و مبتلایان به بیماری قلبی و مزمن علاوه به دریافت واکسن کرونا نسبت به دریافت واکسیناسیون آنفلوآنزا فصلی هم دقت لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: برخلاف موج‌های قبلی که با فعالیت‌های اجتماعی شاهد پیک‌های بیماری بودیم در این موج پنجم معمولا درون خانواده‌ها با معاشرت‌ها، رفت و آمدها، شب نشینی‌ها، شرکت در مجالس ترحیم و عروسی با طغیان کرونا مواجه می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار