معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۲۶۰ هزار دُز واکسن تزریق شده که عارضه خاصی که منجر به اتفاق ناگواری برای دریافت کننده باشد تاکنون گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۸۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سارا شاه‌آبادی در خصوص مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا، اظهار داشت: مراقبت خاصی قبل و بعد از واکسیناسیون نیاز نیست، اما حتما مراجعه کنندگان صبحانه میل کنند و منع مصرف خاصی برای تزریق واکسن نداریم مگر در افراد که دارای بیماری حاد تب‌دار و یا علائمی شبیه سرماخوردگی و کرونا و یا حساسیت شدید به تخم‌مرغ دارند، داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعد از تزریق تا ۲۴ ساعت به محل تزریق واکسن آب نزنند و اگر محل تزریق درد و ورم داشت روز اول از کمپرس سرد استفاده کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: ممکن است واکسن‌ها عوارض شدید و خفیف داشته باشند؛ تب، لرز، سردرد خفیف تا متوسط مورد خاصی نیست اگر تب بالا رفت هر هشت ساعت یک قرص استامینوفن استفاده کنند اگر این عوارض تا سه روز بعد از تزریق ادامه داشت و یا شدیدتر شد مانند درد شدید پشت سر، دوبینی و گرفتگی شدید عضلات، بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۲۶۰ هزار دُز واکسن تزریق شده که عارضه خاصی که منجر به اتفاق ناگواری برای دریافت کننده باشد تاکنون گزارش نشده تنها عوارض شدید و خفیف را داشته‌ایم که با مراجعه به موقع به مراکز درمانی مشکل خاصی پیش نیامده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار