آرش زره‌تن لهونی در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، ثبت جهانی «منظر فرهنگی هورامان/اورامانات» در چهل و چهارمین نشست عمومی کمیته میراث جهانی در چین را تبریک گفت.  
کد خبر: ۹۸۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 27 July 2021

آرش زره تن لهونی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه    ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات در چهل و چهارمین نشست عمومی کمیته میراث جهانی در چین را تبریک گفت و اظهار کرد:خوشبختانه امروز شاهد رویداد مهم ثبت جهانی «منظر فرهنگی هورامان/اورامانات» در چهل و چهارمین نشست عمومی کمیته میراث جهانی در چین بودیم. مایه مباهات است که این منطقه و منظر فرهنگی آن به دلیل ویژگی‌ها و شاخص‌های منحصر به فرد و برجسته، با کم‌ترین چالش و با وفاق کلیه اعضای کمیته میراث جهانی در برابر دیدگان جهانیان به‌عنوان میراث بشری قلمداد گردید. 

وی افزود:امیدوارم که صلح و آرامش جهانی که یکی از مواهب ثبت جهانی و ایجاد بستری برای گفتگو بین فرهنگ‌ها است از امروز هرچه بیشتر جاری شده و اورامانات به عنوان نمونه ای خارق العاده از تنوع فرهنگی و غنای طبیعی و تجلی سرزمینی، پیام‌آور این صلح و دوستی به جهان باشد.

لهونی تصریح کرد:عمیقا این دستاورد بزرگ را به تمامی ملت ایران،فرهنگ‌دوستان و به‌ویژه مردم شریف و نجیب اورامانات/ هورامان تبریک می‌گویم و از همراهی و همکاری خوب مردم اصیل منطقه، معتمدین، روحانیون، نخبگان، تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد و نیز پیگیری و تلاش‌های وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حوزه معاونت میراث فرهنگی، استانداران، نمایندگان مجلس فعلی و پیشین و نیز سایر مسئولین مرتبط تقدیر و تشکر می‌نمایم. 

نماینده مردم اورامانات گفت:امید است دولت ضمن اهتمام ویژه در حفظ ارزش‌های منحصر به فرد اورامانات، زیرساخت‌های لازم جهت حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار